Air France testuje nowe rozwiązanie dla internetu pokładowego

Air France

Francuski przewoźnik jest pierwszą linią na świecie, która testuje w czasie lotu pionierską technologię Li-Fi. LI-FI to stabilny i szybki transfer danych, a jednocześnie lżejszy samolot, dzięki zastąpieniu kabli miedzianych technologią światłowodową.

Linie lotnicze Air France jako pierwsze na świecie wykorzystują technologię LI-FI (Light Fidelity) podczas lotów komercyjnych. Technologię LI-FI, która jest alternatywą dla WI-FI testowano po raz pierwszy pod koniec października, podczas lotu z Paryża Orly do Tuluzy na pokładzie Airbusa A321. Air France realizuje projekt we współpracy z dostawcą rozwiązania – firmą Latécoère. Nowa technologia jest obiecująca pod względem szybkości i stabilności transferu danych, a także pozwoli na obniżenie wagi samolotów, a tym samym zużycia paliwa i emisji CO2.

– To dla nas wielki powód do dumy, że jesteśmy pierwszą linią lotniczą, która udostępnia podróżnym samolot wyposażony w LI-FI . Jest to możliwe tylko dzięki doskonałej współpracy zespołów Air France i Latécoère. Jestem przekonany, że doświadczenie jakie zdobywamy w zastosowaniu nowej technologii, przyczyni się do rozwoju naszej oferty rozrywki pokładowej – powiedział Antoine Laborde, Manager ds. Innowacji w Air France.

LI-FI to alternatywny w stosunku do WI-FI sposób dostarczania internetu, czyli technologia umożliwiająca transmisję danych, w której zamiast komunikacji radiowej wykorzystuje się fale świetlne, zarówno światło widzialne przez człowieka, jak i podczerwień. Air France wraz z dostawcą technologii – firmą Latécoère, testują obecnie możliwości techniczne integracji nowego rozwiązania z systemami pokładowymi i pracują nad certyfikacją technologii podczas lotów komercyjnych. W ramach testu infrastruktura LI-FI zastała zainstalowana przy dwunastu fotelach jednego z Airbusów A321 należącego do Air France.

Nowatorskie rozwiązanie ma dwie główne zalety:

  • całkowicie stabilny i szybki transfer danych multimedialnych z niskimi opóźnieniami;
  • zmniejszenie masy samolotu, a tym samym zużycia paliwa i emisji CO2, dzięki zastąpieniu kabli miedzianych technologią światłowodową.

– Pierwszy lot Air France wyposażony w naszą instalację LI-FI jest ważnym krokiem we wdrażaniu tej nowej technologii na rynku lotniczym. Jesteśmy przekonani, że w ciągu najbliższych pięciu lat LI-FI zrewolucjonizuje łączność podczas lotu. Jestem szczególnie zadowolony ze współpracy z zespołami inżynieryjnymi i konserwacyjnymi – Air France Industries i KLM Engineering & Maintenance, które w rekordowym czasie przeprowadziły prace wdrożeniowe do certyfikacji technologii i zintegrowały instalację z systemami w kabinie – dodał Yannick Assouad, Dyrektor Generalny Latécoère.

(mat. prasowe)


ITB Berlin 2020