Airbnb dla każdego

Airbnb dla każdego

Kontrowersyjną ideę przyjmowania obcych ludzi u siebie w domu AirBnB zaczęło wcielać w życie 10 lat temu. Obecnie korzysta z portalu ponad 300 milionów osób, a przyjmujący te obce osoby w swoich domach zarobili w samej Europie już 17 miliardów dolarów.

Współtwórca Airbnb, Nathan Blecharczyk, zapowiedział podczas tegorocznych targów turystycznych ITB w Berlinie ewolucję tych usług, tak by Airbnb było dostępne wszędzie i dla każdego. Ta internetowa platforma handlowa obejmuje już w 81 tysięcy miast na całym świecie i w 4,5 miliona miejsc sfotografowanych na 170 milionach zdjęć, jednak wciąż ten szeroki wachlarz usług nie może odpowiedzieć na każde indywidualne zapotrzebowanie.

Odpowiedzią na sygnały z rynku ma być rozwój oraz bardziej precyzyjna segmentacja klientów. Planowane jest przygotowanie programów dedykowanych poszczególnym segmentom. Te programy to: super gość, super gospodarz, rozbudowana kategorii (m.in. współdzielone pokoje, prywatne pokoje, całe mieszkania/domy, wakacyjne mieszkania/domy, łóżko ze śniadaniem, butikowe miejsca i unikalne miejsca) oraz kolekcja podróży (uroczystość, ślub, miodowy miesiąc, towarzyski, rodzinny, wyjazd grupowy, z przyjaciółmi, jedyny taki i dla niepełnosprawnych).

Kolejną nowością jest program ekskluzywnego pobytu – jeszcze lepiej niż w domu – airbnb plus. Kupując Luxury Retreats – agnencję wynajmującą luksusowe wille – Airbnb wykracza poza swoje dotychczasowe usługi. Dlatego zwieńczeniem tych zmian jest propozycja dla klientów indywidualnie zaprojektowania podróży życia.

Poprzez rozpoczęcie w 2018 roku realizacji pięciu programów Airbnb chce to zmienić.

Wszystko to wkrótce będzie można będzie wybrać w nowej aplikacji. Pozwoli to znaleźć wymarzony dom na podróż dla każdego.

oprac. Leszek i Agnieszka Nowak, www.2ba.pl
foto: Leszek Nowak