TTG Polska Dziennik Turystyczny

Airbus wprowadza model A330 Neo

Airbus A330 Neo

Na skutek decyzji podjętej przez zarząd Grupy firma Airbus wprowadziła do swojej oferty modele A330-800neo i A330-900neo – czyli nowych członków rodziny samolotów szerokokadłubowych Airbus.

Będą one wyposażone w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000, rozwiązania poprawiające aerodynamikę i nowe elementy kabiny. Dzięki niezrównanej ekonomii, wszechstronności i wysokiej niezawodności model A330neo pozwala obniżyć zużycie paliwa o 14% na jedno miejsce, co sprawia, że jest to najwydajniejszy samolot szerokokadłubowy średniego zasięgu na rynku. Oprócz większej oszczędności paliwa operatorzy A330neo otrzymają również większy zasięg – nawet o 740 km, a także wszystkie korzyści wynikające z tego, że rodzina samolotów Airbus posiada wiele wspólnych elementów. Dostawy A330neo rozpoczną się w czwartym kwartale 2017 roku.

– A330 stanowi znaczące źródło zysku dla naszej Grupy. Jest to również jeden z najbardziej niezawodnych i wydajnych samolotów komercyjnych w historii. Klienci go uwielbiają. Nasza decyzja o wyposażeniu samolotu w nowe silniki pozwoli utrzymać A330 na niebie jeszcze przez wiele lat. Koszty rozwoju A330neo ponosić będziemy od 2015 do 2017 r., co obniży nasz zakładany wskaźnik rentowności sprzedaży w 2015 r. o ok. 70 punktów bazowych. Mamy jednak bardzo mocne uzasadnienie biznesowe, a model A330, po wejściu do eksploatacji, będzie nadal stanowił znaczące źródło dochodów dla naszej grupy, powiedział Tom Enders, dyrektor generalny Airbus Group.

– A330 jest logicznym rozwinięciem naszej niezawodnej i wszechstronnej rodziny samolotów A330. Stanowi on optymalne rozwiązanie dla linii lotniczych na całym świecie, które chcą zminimalizować zużycie paliwa i koszty operacyjne, a jednocześnie zaoferować pasażerom najwyższy w tej klasie komfort lotu, powiedział Fabrice Brégier, prezes i dyrektor generalny Airbus. – Widzimy duży potencjał rynkowy dla A330neo i podobnie jak w przypadku jego młodszego brata i rynkowego lidera, A320neo, jesteśmy przekonani, że odniesie on sukces na rynku samolotów średniodystansowych. Raz jeszcze opieramy się na sprawdzonym modelu wykorzystywanym przez wielu operatorów i sprawiamy, że jest on jeszcze wydajniejszy dzięki najnowszym innowacjom i osiągnięciom technologicznym.

Oprócz nowych silników Rolls-Royce Trent 7000 w modelu A330neo wprowadzonych zostanie wiele innowacji, takich jak rozwiązania poprawiające aerodynamikę samolotu, w tym nowe końcówki skrzydeł inspirowane modelem A350 XWB, skrzydła o większej rozpiętości i nowe pylony silnika. Piloci otrzymają najnowszej generacji systemy kokpitu, a kabina pasażerska A330, która już dziś jest niezwykle wygodna, zostanie jeszcze bardziej zoptymalizowana, co pozwoli umieścić w samolocie aż dziesięć dodatkowych foteli o szerokości 18 cali. Skorzystają również pasażerowie – model A330neo przenosi ich w XXI wiek, na przykład dzięki systemowi rozrywki pokładowej czwartej generacji (filmy 3D), oświetleniu z regulacją kolorów oraz pełnej łączności ze światem.

Źródło: Airbus

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Jedna odpowiedź

  1. Co to znaczy: „model A330neo pozwala obniżyć zużycie paliwa o 14% na jedno miejsce”? Czy to znaczy, że na dwa miejsca o 28%? W takim razie taki samolot, który ma powiedzmy 335 miejsc, na wszystkie miejsca obniża zużycie paliwa o (zaraz, niech policzę…) 4690%!! Czyli (odejmując normalne 100%, które musiałby zużyć „zwykły” A330), ten „neo” pozwala zarobić na samym paliwie 4590%!
    Szanowna Redakcjo! Powinniście hołubić tego, kto Wam napisał ten tekst. Jeśli zechce się z Wami podzielić, będziecie szybko bardzo bogaci!…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *