a&o najbardziej ekologiczną siecią hosteli w Europie

Dyrektor marketingu Phillip Winter (po lewej) i Matthias Ernst, dyrektor ds. marketingu offline, zadowoleni z otrzymania odznaki zrównoważonego rozwoju „GreenSign”

Dyrektor marketingu Philip Winters i sieć hosteli a&o stawiają jasny, spójny i ambitny cel. „Staniemy się najbardziej „zieloną” siecią hosteli w Europie” – deklarują. Berlińska grupa, którą Winter założył 20 lat temu i której 45-latek obecnie przewodzi jako CEO, jest już na najlepszej drodze do osiągnięcia tego celu. Każdy z 39 hosteli w 23 miastach i 8 krajach Europy posiada certyfikat ekorozwoju „Greensign”.  – Epidemia Covid-19 tylko nas dodatkowo motywuje w tych dążeniach – mówi Philip Winters.

Ponosimy odpowiedzialność

a&o przygotowało listę 175 działań na rzecz oszczędzania energii i zasobów w ramach programu ekorozwoju. 90 z nich zostało już wdrożonych. Emisja CO² wynosząca obecnie mniej niż pięć kilogramów na nocleg. To 75 % mniej w porównaniu z innymi hostelami. – To nam jeszcze nie wystarcza – mówi Winter. – Kolejnym wielkim kamieniem milowym jest neutralność klimatyczna.

W minionych miesiącach firma napotkała drobne przeszkody. Jednorazowe opakowania śniadaniowe czy chemiczne środki czyszczące z uwagi na obostrzenia związane z pandemią zostały na nowo wprowadzone. Jednak Oliver Winter obiecuje: – To są rozwiązania tymczasowe. Na dłuższą metę nie akceptujemy powrotu do „starego świata. Chcemy bardziej przyjaznych rozwiązań dla środowiska i bezpiecznego podróżowania.

W czerwcu a&o przeszkoliło wszystkich swoich dyrektorów generalnych w zakresie higieny i ochrony zdrowia. Strategię dotycząca przestrzegania zasad higieny w hostelach a&o a zatwierdził Instytut Fresenius.

Oliver Winter: – Koronawirus na pierwsze miejsce wysunął kwestie higieny, czystości i bezpieczeństwa w naszych obiektach – tak pozostanie w przyszłości. Znajdujemy zrównoważone rozwiązania,także poprzez dalsze szkolenie personelu.

500 000 euro w ekorozwój

30% gości a&o stanowią dzieci i młodzież, zaś główną grupą docelową są osoby w wieku od 20 do 30 lat. Bez poważnego zaangażowania się w kwestie zrównoważonego rozwoju, nic tu nie zadziała. Winter to wie i podkreśla: – Dbałość o wizerunek firmy jest z pewnością istotnym aspektem. Jednak potrzebne są także solidne i niezawodne fundamenty, jeśli nasze działania mają być skuteczne.
Sieć a&o planuje zainwestować około 500 000 euro w środki i działania promujące ekorozwój w ciągu najbliższych kilku lat.

Dobre i bardzo dobre

Hostele a&o są uznane jako „dobre” i „bardzo dobre” przez program Greensign. Klasyfikacja GreenSign Hotel opiera się na następujących kryteriach: zarządzanie i komunikacja, środowisko – energia, odpady, woda, zakupy, regionalność i mobilność, zrównoważony rozwój oraz odpowiedzialność społeczna. W ramach tego programu, 34 hostele grupy a&o osiągnęły stopień 3/5 – „dobry”. Natomiast 3 obiekty zostały ocenione jako „bardzo dobre”.
a&o posiada hostele w 8 krajach Europy. Są to:

Austria – Graz, Salzburg, Wiedeń | Czechy – Praga | Dania – Kopenhaga | Niemcy – Aachen, Berlin, Brema, Kolonia, Dortmund Drezno, Dusseldorf, Frankfurt, Hamburg, Lipsk, Monachium, Norymberga, Stuttgart, Weimar | Węgry – Budapeszt | Włochy – Wenecja | Polska – Warszawa | Holandia – Amsterdam


IT&CM Asia and CTW Asia-Pacific 2020