Atak hakerów na Marriott. Wyciekły dane milionów gości

Marriott

Dane osobowe około 500 milionów gości mogło zostać ujawnione w wyniku ataku firma Marriott hakerskiego na bazy danych Starwood.

W oświadczeniu podano, że w przypadku 327 milionów gości zagrożone dane osobowe mogą zawierać takie informacje jak: imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail, numer paszportu, data urodzenia i dane konta Starwood Preferred Guest.

Dane mogą zawierać także numery i daty ważności kart kredytowych, ale sieć hotelowa zapewnia, że te liczby były szyfrowane. Do odszyfrowania numerów kart płatniczych potrzebne są dwa elementy. Firma Marriott powiedziała, że nie jest w stanie wykluczyć, że oba zostały skradzione. Marriott poinformował, że firma dowiedziała się o włamaniu po tym, jak 8 września system wewnętrznego bezpieczeństwa wysłał ostrzeżenie. Wówczas wykryto nieautoryzowany dostęp. Dopiero 19 listopada Marriott zdążył odszyfrować informacje i stwierdził, że zawartość pochodzi z bazy danych rezerwacji gości Starwood. Incydent został już zgłoszony organom ścigania. Wysyłane są wiadomości e-mail do gości, których dane zostały skradzione.

Marka Starwood obejmuje hotele: Sheraton, Westin, W Hotesl, St Regis, Four Points, Aloft, Le Méridien, Tribute, Design Hotels, Elements and Luxury Collection.

– Głęboko żałujemy, że ten incydent się wydarzył – powiedział Arne Sorenson, prezes i dyrektor generalny Marriott. – Nie sprostaliśmy temu, na co zasłużyli nasi goście i czego oczekujemy od siebie. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby naprawić błąd.

Marriott kupił Starwood w 2016 roku za 13 miliardów dolarów. Obecnie Marriott skupia 30 marek. Jest to największa sieć hotelowa na świecie posiadająca 6700 nieruchomości w 129 krajach.

(ttgasia)