Od niedawna wszyscy chętni mają możliwość kupowania online przedmiotów z nieodebranego bagażu pasażerów amerykańskich linii lotniczych.
W małym miasteczku Scottsboro w Alabamie znajduje się ogromny magazyn handlowy, w którym sprzedaje się nieodebrany bagaż. Został otwarty w 1970 roku. Zawsze przyciągał tysiące ciekawskich, którzy chcą zgłębiać rzeczy innych ludzi. Teraz kupujący bez wychodzenia z domu, z dowolnego miejsca na świecie mogą kupować zagubione rzeczy pechowych podróżnych.
W pomieszczeniu o powierzchni 3700 metrów kwadratowych nagromadziły się nieodebrane przedmioty, zabrane z dziesiątek tysięcy walizek, plecaków, toreb i innego bagażu. Utracili je pasażerowie na różnych lotniskach w USA.
Zakupy są już dostępne online w nowym sklepie internetowym. Witryna zawiera cały asortyment: od ubrań i zabawek po elektronikę i designerską biżuterię. Można spróbować kupić coś według systemu „fortuna”, czyli zamkniętą walizkę z nieznaną zawartością.
Fama głosi, że szczęśliwcom za kilka dolarów udaje się zostać właścicielami biżuterii czy markowej odzieży.
Zgodnie z prawem Stanów Zjednoczonych linie lotnicze są zobowiązane do zwrotu bagażu właścicielom w ciągu 90 dni. Jeśli jednak nie można tego zrobić, na przykład pasażer nie kontaktował się od trzech miesięcy, bagaż ląduje w centrum w Scottsboro.
Obecnie w sprzedaży jest około miliona pozycji.