Bezpłatne Wi-Fi w Pendolino

Pendolino

PKP Intercity poinformowało o zakończeniu montażu bezprzewodowej łączności Wi-Fi we wszystkich pociągach Pendolino kursujących po Polsce. Pasażerowie czekali na to od roku 2014. Dodatkowo nareszcie można zobaczyć układ miejsc w wagonach podczas rezerwacji biletu.

Zakończono montaż bezprzewodowej łączności Wi-Fi we wszystkich dostępnych pociągach Pendolino. Proces ten trwał od grudnia 2018 roku, ostatni skład został w nią wyposażony 20 listopada – powiedział na środowej konferencji prasowej prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. Na zamontowanie czeka jeszcze pociąg, który został uszkodzony w wypadku pod Ozimkiem w kwietniu 2017 roku.

Korzystanie z Wi-Fi jest bezpłatne. Można wybrać dwie wersje logowania. Pierwsza zapewnia korzystanie z łączności bezprzewodowej przez 15 min. W tym przypadku wystarczy zaakceptować regulamin. Druga wersja logowania zapewnia dostęp do sieci bez ograniczeń, ale wymaga podania własnego adresu e-mail. Sygnał Wi-Fi dostarczany jest przez trzech operatorów, a system w pociągu wybiera ten, który jest najsilniejszy.

Z informacji PKP Intercity wynika, że sieć Wi-Fi jest dostępna w 341 składach i wagonach, w tym w 19 składach Pendolino, 20 składach Pesa Dart, 20 składach FLIRT.

Koszt montażu instalacji i jej konserwacja oraz utrzymanie przez pięć lat to 31,7 mln zł.

Zgodnie z planami spółki do roku 2023 bezprzewodowy internet będzie stanowił standardowe wyposażenie około 80 proc. składów PKP Intercity, docelowo zaś sieć Wi-Fi będą miały wszystkie pociągi spółki.

Obecny na konferencji członek zarządu PKP Intercity Artur Resmer dodał, że sama instalacja w pojedynczym składzie ma sześć anten zewnętrznych i 28 anten wewnętrznych. – Średnio pasażer podróżujący składem Pendolino korzysta z Wi-Fi przez 1 godz. i 50 min. Jednocześnie z Wi-Fi może korzystać 800 urządzeń. Oznacza to, że jeżeli każdy z pasażerów wziąłby dwa urządzenia, to i tak każde się zaloguje – powiedział.

(mat. prasowe)


ITB Berlin 2020