TTG Polska Dziennik Turystyczny

Coraz więcej chińskich towarów w Polsce

Made in China

Rok 2014 r. był rokiem rekordowego importu z Chin do Polski. Wg wstępnych danych GUS od stycznia do grudnia 2014 r. Polska zaimportowała z Państwa Środka towary o wartości 72,8 mld zł, czyli o 11,6 mld zł więcej niż w całym 2013 r (wzrost o 19,1 proc. r/r). Import z Chin stanowi już 10,5 proc. w strukturze polskiego wwozu, co pozwoliło Chinom w 2014 r. zastąpić Rosję na miejscu drugiego najważniejszego kraju w polskim imporcie.

Wyraźny trend wzrostu importu z Chin rozpoczął się już na początku 2014 r. Dynamika wzrostu importu wzrosła z 5,7 proc. r/r w styczniu do 10,7 proc. r/r w marcu aby na koniec roku, w grudniu osiągnąć poziom 19,1 proc. r/r. Jak twierdzi Radosław Jarema, dyrektor zarządzający Akcenty w Polsce, instytucji płatniczej obsługującej transakcje walutowe firm z sektora handlu zagranicznego, dynamika popytu na chińskie towary powinna utrzymać się w 2015 r. na bardzo wysokim poziomie.

– Po pierwsze, ekonomiści przewidują, że w tym roku motorem napędowym gospodarki będzie popyt konsumpcyjny, który obejmuje właśnie elektronikę i odzież, a więc produkty, które są głównym produktem eksportowym Chin. Dodatkowo, w przypadku polskich firm odzieżowych widoczne są ambicje międzynarodowe, a to oznacza, że jeszcze więcej produktów będzie sprowadzanych do Polski, aby potem trafić na półki w Europie Zachodniej – mówi Jarema.

Oprócz stosunkowo dobrego popytu konsumenckiego na dynamikę importu z Państwa Środka do Polski może mieć wpływ sytuacja w Europie Wschodniej.

– Wpływ ten nie będzie duży, ale warto zwrócić uwagę, że o ile Rosja częściowo zamknęła się na polski eksport, o tyle Polska, pomijając oczywiście import surowców, może za chwilkę ograniczyć się na eksport z Rosji – niestety takie są skutki konfliktów, które mają wymiar gospodarczy – dodaje przedstawiciel Akcenty.

Co bardzo ważne, wymiana handlowa z Chinami a przede wszystkim masowy przywóz towarów z Chin będzie ułatwiony dzięki chińskiej inwestycji w stworzenie linii kolejowej, nazywanej nowym „Jedwabnym Szlakiem”. Dzięki najdłuższemu połączeniu kolejowemu na świecie o długości 13 tys. km między Chinami a Hiszpanią, na którego trasie leży Łódź, chińskie towary mają od grudnia minionego roku jeszcze łatwiejszą drogę do europejskich rynków.

Radosław Jarema wskazuje, że towary z Chin to te, których używa praktycznie każdy z nas. Importujemy wszelkiego rodzaju materiały i tekstylia oraz gotową odzież, nakrycia głowy, obuwie, zegarki i biżuterię. Korzystamy z chińskiego sprzętu takiego jak małe AGD, np. czajniki, żelazka, czy dzwonimy, rozmawiamy lub oglądamy dzięki nim filmy. Jednocześnie w większości są to przedmioty i sprzęty o krótkim cyklu życia produktu, więc popyt na nie jest odnawialny.

Kilkuset wystawców, tysiące produktów – China Homelife Show to wydarzenie, które ułatwia nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych, inspiruje do działania i wspomaga rozwój firm. Akredytuj się na te bezpłatne warsztaty i wygraj pobyt w Chinach dla dwu osób.

Już dzisiaj zapraszamy do akredytacji on- ine na to wydarzenie: http://homelifeshow.org/formularze/rejestracja

Dodatkowych informacji można uzyskać:
tel. +48 22 22 50 111, fax. +48 22 300 11 76, e-mail: office@chinahomelife.org

Workshop China Homelife Show 2015 to:

  • 600 wyselekcjonowanych wystawców – rządowa kontrola jakości
  • 20.000 produktów wysokiej jakości w konkurencyjnych cenach
  • zwiedzający z Europy – program hosted buyers
  • matchmaking

Zapraszamy:

  • producentów, hurtowników, właścicieli sklepów
  • importerów i eksporterów
  • inwestorów oraz osoby szukające nowych możliwości biznesowych

Workshop China Homelife Show to możliwość:

  • nawiązania bezpośrednich i cennych kontaktów biznesowych z chińskimi firmami
  • poznania i oceny szerokiego wachlarza proponowanych usług i produktów w jednym miejscu
  • znalezienia odpowiedniego partnera handlowego z Chin
  • zdobycia cennych informacji i wskazówek na temat dwustronnej współpracy
  • podpisania obiecujących umów
  • znalezienia nowych pomysłów i inspiracji wzmacniających pozycje Twojej firmy na rynku
  • porozmawiania z ekspertami na tematy związane ze współpracą z chińskimi firmami

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *