RIU Hotels & Resorts właśnie kupiło za 10 milionów euro ponad 1 milion akcji TUI AG, posiadając obecnie udział w wysokości 3,56%. Grupa TUI ma siedzibę w Hanowerze w Niemczech. Jest to największa firma zajmująca się wypoczynkiem, podróżami i turystyką na świecie. Posiada biura podróży, hotele, linie lotnicze, statki wycieczkowe i sklepy detaliczne.
Czy jest to zła wiadomość dla podróżnych? RIU zamierza dotrzeć do masowego odbiorcy. Wydaje się, że grupa hotelowa ma pieniądze na inwestycje w firmy takie jak TUI, ale czy tych pieniędzy nie zabraknie na wydatki przeznaczone na zapewnienie bezpieczeństwa i zakwaterowania zgodnego ze standardami?
RIU Hotels & Resorts to hiszpańska sieć hoteli założona przez rodzinę Riu jako mała firma wakacyjna w 1953 roku. Została założona na Majorce w Hiszpanii i obecnie w 49% należy do TUI i jest prowadzona przez trzecie pokolenie rodziny. Działalność firmy koncentruje się na sektorze hoteli wakacyjnych, a ponad 70% jej obiektów oferuje usługi all-inclusive. Wraz z otwarciem pierwszego hotelu miejskiego w 2010 roku, RIU rozszerzyło swoją ofertę produktów o własną linię hoteli miejskich o nazwie Riu Plaza. RIU Hotels & Resorts ma 105 hoteli w 19 krajach i zatrudnia 27 813 osób. W 2014 roku sieć hoteli gościła łącznie 4 miliony gości.
Klucze kuszą złodziei
Niedawne badania typu „mystery shopping” przeprowadzone przez eTN w jednym z karaibskich ośrodków RIU przyniosły niepokojące zastrzeżenia dotyczące obsługi klienta, bezpieczeństwa i jakości sieci RIU.
Niektóre ośrodki RIU wciąż używają tradycyjnych kluczy o dużych rozmiarach z wygrawerowanym numerem pokoju. Widzisz te klucze na pustych leżakach, na basenach, w barach, po prostu wszędzie, gdzie są goście. Rozmiar klucza uniemożliwia umieszczenie ich w kieszeni, a nadrukowany numer pokoju jest otwartym zaproszeniem dla każdego, kto ma złe intencje. Ten sam hotel został zalany raportami o kradzieży, doniesieniami o gwałtach i handlu narkotykami, ale RIU Corporate Communications oświadczyła eTurboNews, że nie było żadnego zagrożenia dla bezpieczeństwa gości.
– Nasze dane nie wskazują, że tradycyjny klucz na łańcuchu powoduje zagrożenie dla bezpieczeństwa. Mając jednak na celu modernizację naszej oferty, wszystkie nowo wybudowane i odremontowane hotele (które stanowią zdecydowaną większość) wprowadzają elektroniczne karty do kluczy. Tak będzie w przypadku tego hotelu w niedalekiej przyszłości. Chciałbym również powtórzyć, że bardzo poważnie traktujemy bezpieczeństwo i dobro naszych klientów oraz że w pełni współpracujemy i koordynujemy działania z władzami. Nie możemy udostępniać danych i liczb, ponieważ robimy to tylko z oficjalnymi audytorami i upoważnionymi przedstawicielami, ale chcemy stwierdzić, że w pełni przestrzegamy wszystkich przepisów. Poza tym wykonujemy inne dodatkowe środki, takie jak szkolenia dla naszych pracowników – mówi Luis Riu, dyrektor generalny RIU Hotels & Resorts.
Zaskoczeni skargą
Podczas gdy wiele grup hotelowych, w tym Marriott i Hyatt, zatrudnia duży zespół ds. bezpieczeństwa i setki kamer monitorujących każdy centymetr w swoim ośrodku 24/7, hotele RIU często nie mają żadnego środka bezpieczeństwa i polegają na lokalnej policji.
Tajemniczy klient eTN zatrzymał się w ośrodku RIU na 3 noce i 2 noce, w trakcie których nie miał zapewnionej obsługi pokoju, a żaden menedżer nie był dostępny, aby porozmawiać z gościem. Kiedy zameldował się o północy w hotelu RIU, w pokoju nie było ani jednego ręcznika, a pod prysznicem był piasek i brud. Personel sprzątający nie był dostępny do 8 rano. Reklamacja złożona w centrum obsługi klienta RIU spotkała się z odpowiedzią, że są zaskoczeni skargą, ale zwrot nie został przyznany ze względu na niską cenę pokoju (265 USD / noc). Z wpisów na Trip Advisor wynika, że napoje alkoholowe w kurortach RIU są tak słabe, że po 20 tropikalnych napojach rumowych, jeden z gości miał problemy z nadwyżką cukru w organizmie, ale nie poczuł alkoholu. Jedzenie jest niewłaściwie oznaczone lub w ogóle nie jest oznakowane, a wielu gości napisało, że jest po prostu „obrzydliwe”.
W międzyczasie Luis Riu, dyrektor generalny RIU Hotels & Resorts, oświadczył, że operacja zakupu stanowi kolejny krok w historycznej współpracy obu firm i kolejny dowód, że czwarta generacja rodziny, podobnie jak trzecia, pozostaje zaangażowani w przyszłość wspólnego biznesu z wiodącą światową grupą turystyczną.
(eturbonews)