TTG Polska Dziennik Turystyczny

Dziś rusza China Homelife Show

China Homelife Show

Nie można inaczej traktować China Homelife Show 27-29 maja Poznań, jak wyłącznie w kategoriach wydarzenia absolutnie spektakularnego. Mimo że Targi Poznańskie były świadkiem wielu wystaw, które cieszyły się zasłużonym nimbem wielkości, jest w China Homelife Show potencjał, który – z uwagi na swoją negocjacyjną nieograniczoność – trudno byłoby mierzyć z innymi.

Na świecie wydarzenia podobne do wystawy poznańskiej natychmiast mobilizują konkurentów, skorych do podjęcia organizacyjnego wysiłku. Bo to nie lada przywilej i splendor być organizatorem tak wielkiej imprezy, skupiającej – jak w przypadku prognoz dotyczących Polski – 560 wystawców, ponad 1 500 przedsiębiorców z zagranicy, ok. 7 000 akredytowanych przedsiębiorców z Polski, 800 kupujących VIP-ów i blisko 20 tys. produktów wysokiej jakości, z dobrą ofertą cenową.

Ideą niniejszego workshopu jest nawiązanie kontaktów biznesowych z chińskimi firmami. Polska, otwierając się w tej formule na Chiny, przyjmuje na siebie rolę lidera, podobną do tej, o jaką czyniły starania Tajlandia, Indonezja, Singapur na kontynencie azjatyckim lub kraje Bliskiego Wschodu, obu Ameryk oraz Afryki. To spotkanie się importerów, eksporterów, inwestorów, producentów, hurtowników i właścicieli sklepów w jednym miejscu, w Poznaniu właśnie, tworzy oryginalny „hub targowy” – węzłowy port, pełniący rolę pośrednika w dalszym dystrybuowaniu dóbr chińskich wystawców.

A artykuły pochodzące z Chin przestały być kojarzone z dobrami wątpliwej jakości. Importerzy towarów chińskich doskonale wiedzą, że to od specyfikacji biznesowej zależy, jakiego rodzaju zamówienie zostanie zrealizowane. „Dostajesz to, co zamawiasz” jest dewizą rynku chińskiego, rynku doświadczonego w handlu zagranicznym i szczycącego się licznymi międzynarodowymi certyfikatami. Najwyższy czas przeorganizować myślenie o partnerach z Kraju Środka, którzy są dziś liderami w zakresie desingu, zastosowania nowoczesnych technologii oraz jakości wykonanych produktów. Najbardziej znane na świecie zachodnie firmy wielu branż „homelife” budują swoje marki na produktach sprzedawanych przez chińskich partnerów.

Pokutujący więc model myślenia o jakości produktów z Chin niewiele ma wspólnego z tym, co obecnie wytwarza się w tym kraju. Rząd chiński stworzył specjalny system kontroli; już nie cena, ale jakość ma być chińską specjalnością. Jeśli zdarzają się jeszcze praktyki, wynaturzające tę ideę, to dzieje się to za sprawą kupujących, którzy wymuszają na producentach najmniejsze koszty zakupu, co wówczas dzieje się, niestety, kosztem jakości produktów.

China Homelife Show

Polska pionierem w inicjatywie na taką skalę
Wróćmy do pionierskiej roli Polski w tym przedsięwzięciu. Przede wszystkim, i trzeba to podkreślić, w Polce właśnie , biorąc pod uwagę wszystkie kraje Europy Centralnej i Wschodniej, organizuje się pierwszy tego typu workshop. Mobilizacja więc organizatorów jest ogromna. Nigdy na taką skalę nie włączyło się tyle izb i organizacji samorządu gospodarczego. Chętnie imprezie patronują osoby z funkcji i imienia kojarzone z gospodarką narodową. Dla wszystkich bowiem zaangażowanych bardzo czytelna jest ogromna szansa dla Polski, dla polskiej gospodarki i ogólnie pojętego biznesu.

Marek Traczyk, prezes TTG i Stowarzyszenia Polskich Mediów, doświadczony w organizacji workshopów sektora turystyki, takich jak Polish Travel Mart, Buy Poland czy Meet Poland, tym razem główny odpowiedzialny za pozyskanie kupujących z zagranicy oraz zorganizowanie spotkań biznesowych Chińczyków z krajowymi przedsiębiorcami, tak mówi o przygotowaniach do China Homelife Show: – Wielokrotnie było mi dane mieć Chińczyków za partnerów podejmowanych inicjatyw biznesowych. Poznałem ich biznesowy savoir-vivre i wiem, jak z nimi rozmawiać, by nikomu nie uchybić oraz to, jak zgodnie z etykietą doprowadzić do pomyślnego załatwienia negocjacji. Ta wiedza pozwoliła mi na wykreowaniu hosted buyers, modelu specyficznego na czas wystawy chińskich przedsiębiorców (bo każde targi, o czym wypada wiedzieć, trzeba przygotowywać w oparciu o mentalne przesłanki – tak już wcześniej działałem z partnerami z Europy Centralnej i Wschodniej, oraz z innych kontynentów).Stworzyłem, na tę okazję właśnie, autorski program matchmakingowy, polegający – w ramach ogólnie przyjętych zasad – na organizowaniu spotkań biznesowych wystawców chińskich z wytypowanymi grupami partnerów handlowych. Żeby się tego podjąć, pragnę to raz jeszcze podkreślić, musiałem wcześniej wielokrotnie uczestniczyć w tego typu workshopach na świecie; to najlepsza szkoła, dająca doświadczenie, dzięki któremu można zaangażować swoje umiejętności do zorganizowania podobnego wydarzenia w Polsce. A wracając do matchmakingu, głównym jego atutem jest to, że skraca czas i zwiększa efektywność dotarcia do klienta, a wszystko zgodnie z zachowaniem, tak istotnych dla Chińczyków, zasad hierarchii i godności osobistej, których przestrzeganie jest istotną rękojmią pomyślnie załatwianych transakcji.

Asortyment wart negocjacji
Właściwie wszystko to, co kojarzyć się może z rzeczami niezbędnymi do życia, stanie się na China Homelife Show artykułem podlegającym umowom targowym. Ta niebotyczna ilość produktów przyczyniła już kontrahentów in spe.

Od kilku ostatnich lat (2010-2014) rośnie w Polsce zainteresowanie chińskimi artykułami. Tylko eksport z Hangzhou wzrósł przez ten czas z 276 mln USD do 404 mln USD. Nie jest też bez znaczenia fakt, iż bezpośrednio po China Homelive Show 2014 roku wyraźnie podniosły się wskaźniki eksportu towarów do Europy Środkowej i Wschodniej(znów głównie z Hangzhou, położonego we wschodniej części Chin i stanowiącego 70% całej chińskiej oferty). Wzrost ten oszacowano na 16,7%.

Według prognoz, wielkość docelowa biznesu China Homelife Show 2015 wyraża się kwotą 100 mln USD.

China Homelife Show

Dla zasygnalizowania mnogości oferty, proponujemy pobieżny przegląd towarów według klucza tematycznego:

MEBLE

  • Meble do domu: meble wypoczynkowe, sypialnie, meble do jadalni, meble do ogrodu, meble dla dzieci.
  • Meble biurowe: krzesła, stoły, ekrany, ścianki działowe, szafy na dokumenty, regały na książki, sejfy, gabinety.
  • Meble dla biznesu: meble hotelowe i specjalistyczne oraz pozostałe meble dla biznesu, meble dla lokali użyteczności publicznej, meble lotniskowe, meble do kin, teatrów i sal widowiskowych, meble laboratoryjne.

ARTYKUŁY GOSPODARSTWA DOMOWEGO

  • Artykuły gospodarstwa domowego: oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, lodówki, pralki, nawilżacze, kuchenki mikrofalowe, ekspresy do kawy, sokowirówki, chłodziarki do napojów, czajniki elektryczne, wentylatory elektryczne, roboty kuchenne, suszarki do włosów, odkurzacze parowe, maszyny do lodu, żelazka, odkurzacze, filtry wody, podgrzewacze do wody.
  • Domowe systemy audio-video: Audio digital TV, HDTV, zestawy hi-fi najwyższej klasy, kino domowe, gry wideo.
  • Elektronika: telefony komórkowe, PSP, MP3, MP4.
  • Domowe urządzenia rekreacyjne i fitness: fotele masujące, bieżnie, AB Rocket, wielofunkcyjne urządzenia treningowe, rowery górskie, rowery, pojazdy elektryczne, inne urządzenia fitness, zdrowa żywność.

ODZIEŻ I TEKSTYLIA

  • Tkaniny do domu: obrusy, narzuty, tekstylia kuchenne, tekstylia łazienkowe, ręczniki, tkaniny dekoracyjne, zasłony, rolety, poduszki.
  • Tkaniny dywanowe: tkaniny wykończeniowe, tkaniny obiciowe, tkaniny Casement.
  • Włókna i przędze: bawełna, poliester, wiskoza, włókno octanowe, akryl, wełna, Fiax, tkaniny syntetyczne.
  • Akcesoria: naszywki, przypinki, guziki, zamki błyskawiczne, podszewki, wieszaki, wstążki.
  • Odzież: odzież rekreacyjna, odzież miejska, bielizna, odzież sportowa, stroje wizytowe, skarpety.

KUCHNIA I ŁAZIENKA

  • Kuchnia: meble kuchenne, szafki, kuchenki, opiekacze, nakrycia stołowe, zestawy do herbaty, wentylatory kuchenne, sprzęt do uzdatniania wody.
  • Łazienka: meble łazienkowe, szafki łazienkowe, wanny, akcesoria łazienkowe, płytki ceramiczne, mozaiki, akcesoria łazienkowe, baterie, natryski, zlewy, umywalki, armatura łazienkowa.

DEKORACJA WNĘTRZ

  • Materiały budowlane: okna i drzwi, podłogi, schody, sufity, ściany, przepierzenia, systemy wentylacji, rury, kamień, szkło budowlane, okładziny budowlane, farby, mozaiki, materiały uszczelniające.
  • Przedmioty codziennego użytku: porcelana, wyroby z tworzyw sztucznych, wieszaki, parasole, płaszcze przeciwdeszczowe, artykuły piśmiennicze, środki czyszczące, artykuły metalowe, naczynia kuchenne, odświeżacze powietrza.
  • Ozdoby i upominki: obrazy olejne, ramki do zdjęć, zegary, prezenty świąteczne, świeczki, świeczniki, wisiorki, oświetlenie wewnętrzne, lustra, talerze i misy ozdobne, osłony, wazy, rośliny.
  • Oświetlenie: oświetlenie dekoracyjne, oświetlenie zewnętrzne, oświetlenie LED, oświetlenie do domów, oświetlenie do kin i teatrów, lampy jarzeniowe, lampy halogenowe, systemy sterowania oświetleniem.

OGRÓD I CZAS WOLNY

  • Ogród: fontanny, rzeźby, płoty, huśtawki, krzesła, markizy, pergole, oświetlenie zewnętrzne, narzędzia ogrodnicze.
  • Czas wolny: meble ogrodowe, leżaki, hamaki, namioty, flagi, oświetlenie awaryjne, plecaki, sprzęt sportowy.

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *