Grecko-niemiecki węzeł turystyczny

Grecja

Grecja ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia turystów, ponieważ jest to kluczowy filar gospodarki tego kraju. Niemcy mają kluczowe znaczenie dla greckiej turystyki, nie tylko dlatego, że w ubiegłym roku wysłały 4 miliony turystów. Także dlatego, że na innych głównych rynkach Grecji wciąż obowiązują ograniczenia w podróżowaniu. Sytuację  obu krajów komentuje Amber Barnes, analityk ds. podróży i turystyki w GlobalData.

Grecja w 2019 r. odnotowała 35,3 mln przylotów międzynarodowych. Przewidywała, że w 2020 r. przyjmie 37,1 mln przylotów. Jednak wpływ COVID-19 spowodował, że prognoza spadła do 24,3 miliona. Niemniej TUI ogłosiło, że rynek niemiecki wykazuje znaczny wzrost popytu na wakacje w Grecji. Wynika to z zniesienia ograniczeń podróży przez rząd niemiecki. Pozwoli to Grecji przyciągnąć turystów na czas w zwykle pracowity okres letni. Ponadto pomoże krajowi zrestartować istotną część jego gospodarki.

W ostatnim badaniu GlobalData przeprowadzonym wśród konsumentów w Niemczech 59% niemieckich respondentów stwierdziło, że są bardzo lub dość zaniepokojeni pandemią. Pomimo złagodzenia ograniczeń, a przemysł turystyczny wykazuje oznaki ożywienia, wątpliwości ludzi dotyczące podróży są nadal widoczne.

Barnes kontynuuje: Grecja musi teraz promować niemieckim turystom to, co kraj ma do zaoferowania. Badanie wykazało, że 73% respondentów stwierdziło, że jakość produktu / usługi wpływa na ich zdrowie i dobre samopoczucie. Daje to greckim firmom turystycznym możliwość promowania działań związanych ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem, takich jak uzdrowiska. Tym samym pomogą w odbudowie kraju i poprawie wizerunku jako miejsca docelowego dla turystów.

foto: Pexels