Gruzja stawia na agroturystykę

Gruzja

Granice zamknięte z powodu kwarantanny i nieobecności zagranicznych turystów skłaniają nas do spojrzenia na turystykę krajową. W Gruzji nadszedł czas, aby przemyśleć priorytety sektorowe, skupiając się na tradycjach kulinarnych i bioróżnorodności kraju.

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOiR) wraz z Organizacją Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) ogłosiły rozpoczęcie nowej inicjatywy promującej agroturystykę w Gruzji. Według biura FAO w Tbilisi, ich koncepcja opiera się na pomysłach, które zostały już wdrożone w Czarnogórze.

Jednym z głównych kierunków strategii jest ochrona renomy takich tradycyjnych dań gruzińskich, jak ser tushino  czy ser suluguni. Oba znajdują się na liście produktów ze znakiem (AO). „Produkty z oznaczeniem AO mogą być sprzedawane po wyższych cenach. Dlatego, że są przeznaczone dla kupujących ceniących jakość, tradycję i autentyczność. To z kolei może pomóc zwiększyć dochody małych producentów ”- zauważa organizacja.

EBOR i FAO pomogą również drobnym producentom tradycyjnych produktów nawiązać kontakty z hotelami, restauracjami i kawiarniami.

Gruzja oferuje podróżnym szeroką gamę  regionalnych atrakcji. Eksperci FAO przekonują, że zrównoważona agroturystyka pomoże małym gruzińskim przedsiębiorstwom utrzymać się na powierzchni i zmniejszyć straty podczas kryzysu. Spodziewają się, że z ich pomocą podwaliny pod rozwój kierunku zostaną położone do czasu wznowienia międzynarodowego ruchu lotniczego.

foto: Unsplash


IT&CM Asia and CTW Asia-Pacific 2020
Zima w Dolinie Słońca!