TTG Polska Dziennik Turystyczny

Hotele A&O w nowej odsłonie

Hotele A&O w nowej odsłonie

Hotele, hostele, gościńce, pensjonaty, schroniska – to przybytki, od których każdy podróżny rozpoczyna planowanie swojego wyjazdu. Co tu dużo mówić, czy się jest na wycieczce, czy na dłuższej bądź krótszej delegacji, to wygodne łóżko w zacisznym hoteliku, to podstawa podróżniczej egzystencji. Jeśli jeszcze cena noclegu nie jest wygórowana, ( milionerów przecież zbyt dużo po ulicach nie chodzi), a hotel usytuowany jest w pobliżu centrum miasta, w dobrze skomunikowanym miejscu – to cóż więcej potrzeba do szczęścia…?

Pomyślicie, że marzy mi się „ (…) w hotelowym pokoju krótka chwilka (…), jak śpiewał S. Krajeński. Może trochę, gdyż obiekty spełniające te kryteria ze względu z lokalizację i charakter miasta, oferują wysokie ceny noclegów. Nie do końca tak jednak jest. Istnieje bowiem sieć hosteli A&O, która takie miejsca noclegowe oferuje. Od 2000r., wspomniana sieć prowadzi 34 obiekty w 22 miastach i państwach: Niemczech, Austrii, Czechach, Holandii, Danii i Włoszech. Oferuje ona zarówno wieloosobowe pokoje hostelowe jak i 1. i 2. osobowe oraz rodzinne pokoje hotelowe w standardzie **.

Wszystkie obiekty tej sieci zlokalizowane są w centrach miast, w pobliżu głównych hubów komunikacyjnych i głównych atrakcji turystycznych poszczególnych miast. W obiektach tych działa całodobowa recepcja, bar i biblioteka. W każdym obiekcie jest również bezpłatne wifi. Codziennie rano gościom serwowane jest śniadanie w formie szwedzkiego bufetu (dodatkowo płatne), a dla zmotoryzowanych jest również dostępny własny parking (niestety płatny). Z myślą o gościach biznesowych przygotowano również profesjonalnie wyposażone sale konferencyjne. Jak każda firma, tak i A&O musi się rozwijać.

Na konferencji prasowej podczas największych, światowych targów turystycznych ITB 2018 w Berlinie, zostało uroczyście otwarte nowe stoisko największej, europejskiej sieci hostelowej A&O.

Nowy wystrój stoiska nawiązuje do nowego designu obiektów tej sieci, która ma na celu zagwarantowanie łatwości rozpoznawania wspomnianej marki w całej Europie.

Hotele A&O w nowej odsłonie

Jak powiedział Oliver Winter – dyrektor naczelny A&O: „My żyjemy ideą hostelu, co sprawia, że marka A&O jest jedyna w swoim rodzaju, a wyraża się w naszym nowym designie. Pozostajemy skromni i funkcjonalni, ale udało nam się stworzyć pomieszczenia, w których goście i pracownicy będą się dobrze czuli. Sądzimy, że goście będą do nas wracali. Nasza marka A&O jest na każdą kieszeń”.

Dyrektor O. Winter nie był gołosłowny, przedstawił nowości, jakie czekają gości sieci A&O.

Na co może więc liczyć klient hoteli A&O, które otrzymały nowy wystrój? Wspomniany nowy wystrój obiektów zaprojektowany został przez firmę BWM. Uwzględniono w nim wymagania zarówno gości indywidualnych, grup turystycznych, jak i gości biznesowych.

Będzie jeszcze bardziej nowocześnie i funkcjonalnie – oświadczył dyr Winter. Lobby pełnić będzie dodatkowo funkcję pokoju dziennego, będzie miejscem, w którym można się dobrze poczuć. Słowem, będzie stanowiło centrum spotkań podróżnych z całego świata. Zarówno lobby, stołówka, pokoje jak i korytarze – otrzymają nową kolorystykę oraz nowe wyposażenie.

Duży nacisk został położony na wygodę i wystrój pokoi. Zostaną one wyposażone w nowe, wygodne łóżka, które zostały zaprojektowane specjalnie dla A&O, zaś elastyczne segmenty meblowe, zasłony i pomysłowo zaprojektowane pufy, wniosą dodatkowe akcenty kolorystyczne.

Zainstalowane w lobby ruchome elementy, w różnej kolorystyce, ożywią i uatrakcyjnią pomieszczenie oraz nadadzą mu jeszcze bardziej wypoczynkowy charakter.

Graficzny system orientacji z podświetlonymi tablicami, które będą funkcjonować zarówno w recepcji jak i w barze, ułatwią szybką orientację w obiekcie. Fasady obiektów zaś planuje się pozostawić w neutralnej kolorystyce. Zmieni się logo i napis nad wejściami, będzie w nowych kolorach: niebieskim i białym.

Hotele A&O w nowej odsłonie

Wszystkie nowo planowane obiekty otrzymają od razu nowy wystrój, zaś w dotychczasowych hostelach będzie on stopniowo wymieniany. Potrwa to do 2020r i będzie realizowane dzięki modularnemu systemowi renowacji w trakcie działalności obiektu.

Obecnie sieć A&O jest największym i najbardziej rozwijającym się usługodawcą w segmencie ekonomicznych noclegów.

Dyrektor poinformował zebranych, że zostały również otwarte nowe obiekty: w maju 2017r został otwarty A&O w Kopenhadze – Norrebro, w lipcu A&O w Wenecji – Mestre oraz w październiku obiekt w Bremie przy dworcu głównym (A&O Bremen Hauptbahnhof). W 2018r planowane jest otwarcie nowego obiektu we Frankfurcie nad Menem. Ekspansja firmy dotrze również do Polski. Podczas wspomnianej konferencji zapowiedziano otwarcie obiektu A&O w Warszawie.

Obecnie sieć A&O dysponuje 24000 łóżkek, w 2017r w hostelach i hotelach przenocowało 4 miliony gości, co dało roczny obrót ok. 132 miliony Euro.

Dobrych miejsc noclegowych nigdy dość. Znam z autopsji markę A&O. Dobrze, że w krajobrazie hotelowym Warszawy pojawi się obiekt sygnowany tą marką. Tradycyjnie, gościom wypada życzyć udanego pobytu w odmienionych obiektach, a gospodarzom powodzenia w realizacji ambitnych planów i wielu zadowolonych gości.

tekst i zdjęcia: Bartosz Karwacki

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *