Indonezja: wyniki wyborów nakręcą turystykę

Indonezja

Branża indonezyjska przewiduje rozwój polityki pro-turystycznej w następstwie wyborów.

Indonezyjczycy wybierali w środę 17 kwietnia prezydenta, parlament i władze regionalne. To największe na świecie jednodniowe demokratyczne wybory. Około 193 mln mieszkańców 260-milionowej Indonezji – najludniejszego muzułmańskiego kraju na świecie – mogło zagłosować na swoich kandydatów. Wstępne wyniki wyborów prezydenckich wskazujące na zwycięstwo Joko Widodo, przedstawiciele branży turystycznej przyjęli z nadzieją na kontynuację mapy drogowej przyjaznej turystyce w kolejnej kadencji prezydenckiej.

Oficjalne i ostateczne wyniki wyborów zostaną ogłoszony przez państwową komisję wyborczą 22 maja, jednak wstępne zliczenie głosów pokazało, że obecny szef państwa Joko Widodo, znany jako Jokowi prowadzi z przewagą od 7,1 do 11,6 punktu procentowego nad rywalem Prabowo Subianto.

Nunung Rusmiati, przewodniczący Stowarzyszenia Indonezyjskich Agencji Podróży (ASITA) sądzi, że turystyka będzie nadal będzie się szybko rozwijać: „Jesteśmy na dobrej drodze. Rząd Jokowi poprowadził nasz krajowy przemysł turystyczny do przodu. Na drugą kadencję mam nadzieję, że zaangażuje więcej sektora prywatnego i stowarzyszeń w rozwój turystyki”.

Adjie Wahjono, dyrektor operacyjny Aneka Kartika Tours & Travel Services, zauważył również, że Jokowi podjął kroki we właściwym kierunku, szczególnie jeśli chodzi o infrastrukturę. Rozwój infrastruktury nie tylko poprawił wydajność logistyczną i wyniki działalności gospodarczej. Ułatwia to również podróżnym dotarcie w krótszym czasie do większej liczby miejsc w całym kraju. Indonezja położona na około 18 tys. wyspach jest najsilniejsza gospodarką Azji Południowo-Wschodniej.

(ttgasia)


IT&CMA