Pandemia ujawniła nieprzyjemne prawdy na temat wpływu podróży na środowisko. Zaangażowanie branży lotniczej w realizację celów zrównoważonego rozwoju jest niższe niż w przypadku innych branż.
Dlatego też taka świadomość coraz częściej zmusza konsumentów do zmiany swoich nawyków związanych z podróżowaniem i do przejścia na odpowiedzialną konsumpcję.
„W skali globalnej ponad jedna piąta konsumentów rozważa trwałe odejście od podróży międzynarodowych. Pasażerowie chcą w ten sposób ograniczyć emisję dwutlenku węgla i tym samym pozostać bliżej domu” – informuje Caroline Bremner, szefowa badań nad podróżami w Euromonitor International.
„Taka zmiana podejście jest szczególnie widoczna w Skandynawii. Ponad 65% firm turystycznych w krajach nordyckich wdraża strategię zrównoważonego rozwoju, o 10% wyższą od średniej światowej” – dodaje.
Ponadto 9 listopada grupa badawcza Euromonitor International opublikuje nowy raport „Accelerating Travel Innovation after Coronavirus”. Przedstawi w nim dlaczego wprowadzenie innowacji jest tak istotne dla ożywienia gospodarczego, w miarę jak przedsiębiorstwa będą starały się odzyskać siły.
Branża turystyczna musi wykazać się zatem odpornością i elastycznością w obecnej sytuacji. Natomiast innowacyjność jest kluczem do ożywienia branży turystycznej i funkcjonowania w obecnej rzeczywistości.
źródło: traveldailynews
foto: unspalsh
Jedna odpowiedź
o innowacyjności/nowych trendach słyszę już jak pracowałem w OST „Gromada” czyli koniec lat 70-tych … (KH)