Korzystanie z internetu i urządzeń mobilnych jako platform do zakupów i nabywania produktów turystycznych gwałtownie rośnie i przekształca jamajski przemysł turystyczny.
Według Expedia Group, jej mobilne platformy rezerwacji zgłaszają skok popytu w okresie styczeń-czerwiec 2018, w porównaniu do poprzedniego roku, do następujących destynacji na Jamajce:
- Ocho Rios – ponad 10% wzrostu klientów z USA
- Negril – ponad 20% wzrostu klientów z USA
- Negril – ponad 40% wzrostu klientów z Kanady
- Kingston – ponad 10% wzrostu klientów z USA
Największymi rynkami penetracji popytu mobilnego na Karaibach były Stany Zjednoczone, z prawie 90-procentowym wzrostem rok do roku, Wielka Brytania, z ponad 100-procentowym wzrostem, Kanada, z prawie 150-procentowym wzrostem i Brazylia z ponad 70-procentowym wzrostem.
Grupa Expedia poinformowała również, że najbardziej pożądanymi destynacjami w drugim kwartale 2018 r., były Montego Bay, Ocho Rios, Negril, Kingston i Port Antonio. W powyższym okresie popyt na hotele w zależności od kategorii kształtował się następująco:
- ponad 45% – 3 gwiazdki
- prawie 40% – 4 gwiazdki
- prawie 15% – 5 gwiazdek
Co więcej, ponad 70 procent zapotrzebowania wygenerowanego w tym czasie dotyczyło pobytów all inclusive.
źródło: Caribbean News Digital
foto: Pixabay