Japoński rząd przedstawił plan stymulowania turystyki krajowej. Aby pobudzić gospodarkę oferuje mieszkańcom pomoc finansową na podróże po ustąpieniu pandemii.
Program 1,35 bilionów jenów (12,5 miliarda USD), prowadzony przez Japońską Agencję Turystyki, ma na celu ożywienie osłabionego przemysłu turystycznego. Poniósł on ogromne straty z powodu działań antywirusowych.
Zaczęło się w kwietniu. Rząd wydał zakaz przylotów z ponad 100 krajów a obywatelom Japonii nakazał pozostanie w domu. W efekcie firmy sektora turystycznego borykają się z trudnościami. Według Tokyo Shoko Research, spośród 51 spraw upadłościowych zgłoszonych w kwietniu większość dotyczyła hoteli i restauracji.
Ponadto, według oficjalnych danych, Japonia przyjęła w kwietniu zaledwie 2900 turystów z zagranicy. Stanowi to spadek o 99,99 procent w stosunku do roku ubiegłego.
Obecnie rząd szuka krajowych podróżników, aby wnieść zastrzyk bardzo potrzebnej gotówki do biur podróży, hoteli, atrakcji i restauracji, po zniesieniu blokady. Prowadzona przez państwo kampania Go to Travel obniży o 50 procent koszty transportu powietrznego, morskiego i lądowego. Zmniejszy też o połowę koszty noclegów. Pokrycie tak „dużych wydatków” jest niezbędne, aby ludzie powrócili do podróżowania.
Wsparcie będzie dostępne za pośrednictwem dużych i małych firm turystycznych. Najpierw popłynie fala gotówki na krajową skalę. Następnie strumienie pieniędzy zasilą lokalnych organizatorów wydarzeń, takich jak letnie festiwale, dla mieszkańców i gości.
Japońska Agencja Turystyki, która jest agencją Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki, przeprowadzi kampanię, wykorzystując know-how japońskiej krajowej organizacji turystycznej.
foto: Pixabay