Kara dla serwisu Booking.com za nieuczciwe praktyki

Booking.com

Węgierski urząd ds. konkurencji GVH ukarał platformę Booking.com, umożliwiającą rezerwację zakwaterowania online, grzywną w wysokości ponad 6,8 mln euro za nieuczciwe praktyki handlowe, w tym stosowanie mylącej reklamy i nacisków psychologicznych na klientów.

GVH zarzucił Booking.com, że bezzasadnie promuje możliwość bezpłatnego odwołania niektórych rezerwacji, kiedy w rzeczywistości jest to opcja dostępna jedynie w wyselekcjonowanych przypadkach. Urząd zauważył również, iż klienci i tak muszą dodatkowo zapłacić, ponieważ serwis wlicza usługę w cenę rezerwacji. Ponadto, zdaniem węgierskich urzędników, firma internetowa stosuje „agresywny nacisk psychologiczny” na konsumentów, namawiając ich do jak najszybszego dokonywania transakcji.

Węgierski urząd ds. konkurencji uznał praktyki Booking.com za nieuczciwe i nakazał holenderskiej spółce zapłacenie kary w wysokości 2,5 mln forintów (w przeliczeniu: 6 mln funtów i ok. 6,86 mln euro). GVH poinformował, że nakładając grzywnę, wziął pod uwagę dochody z prowizji, jakie uzyskał Booking.com, działając na węgierskim rynku. Witryna zainaugurowała swoją działalność na Węgrzech w 2018 r.

Przedstawiciel Booking.com nazwał decyzję węgierskiego organu ds. konkurencji „rozczarowującą”.

– Wszystko, co zamieszczamy na naszej stronie, w tym sposób przedstawiania cen i polityki płatniczej, oznaczanie dostępności i popularności obiektów, oraz inne istotne usługi, mają tylko i wyłącznie pomóc konsumentom podczas podejmowania decyzji o rezerwacji – powiedział agencji Reutera przedstawiciel spółki.

źródło: PAP
foto: Shutterstock