TTG Polska Dziennik Turystyczny

Londyn: 30 mln wypożyczeń miejskiego roweru

Barclay Cycle Hire

Londyński system rowerowy Barclay Cycle Hire ma na swoim koncie mały sukces. Od czasu jego powstania odnotowano już 30 mln wypożyczeń rowerów.

– Osiągnięcie poziomu 30 milionów wypożyczeń w okresie krótszym niż cztery lata jest najlepszym potwierdzeniem na to, jak szybko system stał się atrakcyjnym i korzystnym dla pasażerów sposobem poruszania się po mieście dla londyńczyków oraz turystów przyjeżdżających do miasta – podsumował wyniki systemu Nick Aldworth, główny menedżer odpowiedzialny za miejski rower Barclays Cycle Hire. – Ponad 3 miliony wypożyczeń w tym roku oraz rekordowo wysokie statystyki jeśli chodzi o zadowolenie użytkowników roweru dają nadzieję na to, że rok 2014 będzie rokiem rekordowym i że liczba wypożyczeń przekroczy wyniki z lat ubiegłych – dodał.

Średnio z systemu korzysta dziennie kilkanaście tysięcy użytkowników. Rekord liczby wypożyczeń rowerów w ciągu dnia został natomiast pobity w trakcie olimpiady z 2012 roku, kiedy to w ciągu jednego dnia rowery wypożyczono ponad 47 tys. razy.

Londyński system roweru miejskiego powstał pod koniec lipca roku 2010. Barclays Cycle Hire jest systemem nadzorowanym przez Transport For London. System popularnie nazywany przez londyńczyków „rowerem Borysa” (od imienia burmistrza Londynu Borisa Johnsona) rozpoczynał funkcjonowanie z pięcioma tysiącami rowerów i ponad trzystoma stacjami. W tej chwili rowerów jest dokładnie dwa razy tyle, a stacji- ponad 720. W roku 2012 system rozszerzono o stacje, które zbudowano we wschodniej części Londynu. Powstały także nieliczne stacje w południowo-zachodnim rejonie miasta. Natomiast pod koniec roku 2013 zorganizowano kolejne stacje – w dzielnicach: Hammersmith & Fulham, Wandsworth, Kensington i Lambeth.

Już dziś wiadomo, że system zmieni niebawem swoją nazwę. Do tej pory sponsorem systemu, który wyłożył 18 proc. kosztów wdrożenia roweru miejskiego, był Barclays Bike, jednak z niedawnych zapowiedzi sponsora wynika, że Barclays Bank nie przedłuży współpracy z londyńskim zarządcą transportu i nie będzie kontynuował sponsorowania systemu. Oznacza to, że współpraca pomiędzy Transport for London a Barclays Bank wygaśnie w 2015 roku. W tej chwili Transport for London prowadzi już intensywne poszukiwania nowego sponsora strategicznego.

Londyński system roweru miejskiego jest drugim co do wielkości w Europie. Paryski system Velib’ liczy sobie prawie 18 tys. rowerów.

Transport Publiczny / foto: Wikimedia – Colin

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *