Łowcy nagród

Łowcy nagród

Po zbyt wielu długich nocach spędzonych przy pracy nad terminowymi projektami, nie wspominając o wstawaniu bladym świtem by zacząć wcześnie odpisywać na wiadomości e-mail, każdy z nas zasługuje na oddech. Weekend w domku z własnym wyżywieniem nie wynagrodzi tych wyrzeczeń. Dla segmentu turystów – łowców nagród musi to być super luksusowe miejsce, które otoczy ich opieką fizyczną i duchową, nadzwyczajnie zrelaksuje i naprawdę rozpieści.

Ten segment turystów ciężko pracuje i w zamian oczekuje takiego wypoczynku, aby móc wrócić do pracy z nowym zastrzykiem energii, zapewnionym przez nadzwyczajne wrażenia, wykraczające poza codzienną rutynę. Niezwykłe doświadczenia „must have” i „must be” będą wyjazdem w weekend na zakupy do Londynu, lotem prywatnym helikopterem, biletami VIP na koncert roku, czy ucieczką do luksusowego spa.

Wzrastająca liczba indywidualnych gospodarstw domowych i postępująca urbanizacja powodują, że łowcy nagród są osobami o wysokich dochodach. Biorąc pod uwagę, że liczba nowych milionerów w Azji i Afryce stale rośnie i nie wykazuje oznak spowolnienia, możemy spodziewać się ogromnego popytu ze strony tego segmentu w ciągu następnych 15 lat.

Co powinniśmy wiedzieć o łowcy nagród i jak możemy starać się spełnić jego wysokie oczekiwania?

  1. Miejsce docelowe jest dla tych osób mniej istotne, liczą się natomiast wszystkie doznania i doświadczenia wypełniające wypoczynek: od budzących pozytywne nastawienie do życia zabiegów wellness i rozpieszczających imprez, po wyszukane kulinaria.
  2. Segment ten uważa, że zasłużył sobie na wyjątkowe dogadzanie i nie chce wkładać osobistego wysiłku w tworzenie tych doznań. Oznacza to, że nie interesują ich oferty dla turysty masowego i wybierają fachową usługę o wysokiej jakości, za którą płacą. To ogromna szansa aranżacji niezapomnianych wrażeń przez agentów i podmioty świadczące usługi typu concierge.
  3. Na lotnisku łowcy nagród będą unikać tłumów, starać się naśladować celebrytów, omijać zwykły tryb postepowania i wybierać procedury zarezerwowane dla klientów VIP. W czasie przelotów będą zainteresowani usługami o najwyżej jakości, jak wygodne łóżka, apartamenty, osobne kabiny, room service, posiłki w salach VIP i najbardziej ekskluzywne zabiegi spa.
  4. Łowcy nagród potrzebują czegoś w rodzaju „granicy równowagi”. Z jednej strony cieszą się możliwością odłączenia i odcięcia na chwilę w rozdzielonych strefach braku łączności. Są jednak również podekscytowani możliwością dostępu do nowych i rozpieszczających osobistymi doświadczeniami technologii, niedostępnymi dla mas. Segment ten chętnie zaadaptuje technologie monitorowania zdrowia za pomocą elektronicznych czujników i bez kłopotu będzie dzielić się danymi biometrycznymi, aby zaoszczędzić cenny czas tracony w czasie żmudnych badań.
  5. Wellness jest niezwykle ważny dla łowców nagród i przedstawiciele tego segmentu będą żywotnie zainteresowany usługami, które poprawią ich samopoczucie, niezależnie od tego, czy będą to kontrole zdrowotne, usługi spa w trakcie podróży czy już w dniu przyjazdu.

Są oni aktywnymi użytkownikami nowych technologii. Chcą na bieżąco uchwycić nadzwyczajne, aktywne chwile, jak jazda na nartach, czy sporty wodne. Korzystają z indywidualnie śledzących ich wyczyny dronów. Charakterystykę segmentu i prognozy jego udziału w rynku turystycznym zawiera opracowanie Future Traveller Tribes 2030.

oprac. Agnieszka i Leszek Nowak – 2BA doradztwo strategiczne – www.2ba.pl
foto: Leszek Nowak