TTG Polska Dziennik Turystyczny

Lubuskie rusza w świat

Lubuskie promowało się w Nitrze

Misje i targi, promocja gospodarcza i promocja gospodarcza przez turystykę – to trzy duże projekty o wartości ponad 7 mln zł, które w najbliższych latach realizowane będą w regionie lubuskim – Przez kilka najbliższych lat Lubuskie będzie podbijało świat – mówiła podczas konferencji prasowej 29 sierpnia marszałek Elżbieta Anna Polak. Projekty te będą współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020. Ich celem jest kompleksowa promocja gospodarcza regionu.

„Promocja gospodarcza województwa lubuskiego poprzez organizację kampanii promocyjnych sektora turystycznego o zasięgu krajowym i międzynarodowym oraz regionalnych targów turystycznych” – to tytuł trzeciego projektu, w ramach którego realizowane będą różne zadania.

I tak, „Znak towarowy” Marka Lubuskie polegać będzie na organizacji szerokiej kampanii promocyjnej, mającej na celu wybór najlepszych regionalnych firm z branż związanych z turystyką regionu, tj. hotelarstwem, gastronomią, spa & wellness (odnową biologiczną), usługami związanymi z rekreacją, biurami podróży, transportem oraz branżami powiązanymi i przyznawaniu im znaku towarowego LUBUSKIE. – Przewidzieliśmy, iż znak towarowy LUBUSKIE otrzymają formy, które staną się marką. Chcemy, aby przedsiębiorcy mogli korzystać zbiorowo z narzędzi promocji – wyjaśniła Joanna Malon – dyrektor Departamentu Przedsiębiorczości i Strategii Marki UMWL.

Celem nadawania Marki LUBUSKIE jest tworzenie w województwie efektu pochodzenia – identyfikacji produktów i usług wysokiej jakości z miejscem pochodzenia – województwem lubuskim oraz wykorzystanie go w celu wzmocnienia regionalnej gospodarki. Otrzymanie tytułu LUBUSKIE będzie równoznaczne z dołączeniem do elitarnego klubu firm, których produkty i usługi są wizytówką Lubuskiego w kraju i za granicą. Wyróżnione przedsiębiorstwa będą promowane w ramach ogólnopolskich kampanii reklamowych, w serwisie internetowym województwa oraz w mediach, a także będą miały prawo do używania znaku Marka LUBUSKIE na etykietach swoich towarów.

Należy również nadmienić, że zadanie Marka LUBUSKIE ma na celu zachęcenie mieszkańców Lubuskiego do korzystania z ofert regionalnych przedsiębiorców, a tym samym wspierania lokalnej gospodarki i tworzenia nowych miejsc pracy.

Ponadto, w ramach kampanii promocyjnej zostaną również zorganizowane tzw. turystyczne manewry, czyli cykliczne study-tours oraz study-press co najmniej dwa razy w danym roku kalendarzowym. Wizyty studyjne adresowane będą do touroperatorów, dziennikarzy, blogerów z różnych regionów kraju i zagranicy. Wizyty mają na celu prezentację oferty turystycznej lubuskich przedsiębiorców z powyżej wymienionych branż. Każda wizyta będzie określona tematycznie, zgodnie z reprezentowaną ofertą tj. enoturystyka, turystyka zdrowotna, turystyka militarna, turystyka wodna, turystyka sakralna.  W ramach promocji województwa planuje się udział w następujących targach turystycznych, organizowanych w 2018 roku:  – w kraju: w Poznaniu, Warszawie, Katowicach, Szczecinie, Wrocław, – za granicą: w Berlinie i Cottbus.

– Skutecznie prowadzimy kampanie promujące miejsca ważne dla regionu. Promujemy Lubuski szlak wina i miodu oraz lubuskie festiwale pod hasłem „Lubuskie tu gramy”. Prowadzimy także promocję przez sport, bo przecież jesteśmy regionem mistrzów. W tym roku prowadzimy promocję naszego regionu pod hasłem „Zaparkuj w Lubuskiem”. 1 września będziemy promować nasze parki we Lwowie na międzynarodowym festiwalu regionów – mówi  marszałek województwa Elżbieta Anna Polak.

oprac. Katarzyna Kopeć

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *