TTG Polska Dziennik Turystyczny

Malezja otworzy ITB Berlin 2019

Malezja otworzy ITB Berlin 2019

Oficjalnym partnerem tegorocznej edycji ITB Berlin będzie Malezja. Ten kraj Azji południowo-wschodniej zorganizuje ceremonię otwarcia 5 marca 2019 r. w CityCube Berlin. Zamierza oczarować i oszołomić Berlińczyków oraz odwiedzających wydarzenie swoim bogactwem i różnorodnością.

Dzięki współpracy z organizatorami wiodących targów turystycznych na świecie Malezja chce realizować swoją strategię zrównoważonego rozwoju turystyki, która ma mieć kluczowe znaczenie dla gospodarki kraju w perspektywie długoterminowej. Planuje również zwiększyć świadomość swoich zasobów naturalnych w Europie. Magnesem są tropikalne wyspy, lasy deszczowe, Park Narodowy Kinabalu i Park Narodowy Gunung Mulu znajdujące się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO oraz piękne plaże. Atutem Malezji jest również bardzo duża różnorodność kulturowa, która może zachwycić Europejczyków.

Prezentacja podczas ITB Berlin 2019 ma pomóc Malezji w uzyskaniu zakładanych rezultatów, jakimi jest osiągnięcie 36 milionów przyjazdów turystycznych i 37,1 miliarda euro w przychodach do roku 2020. Liczby takie podał Seri Mohamed Nazri bin Abdul Aziz, Minister Turystyki i Kultury w Malezji po oficjalnym ogłoszeniu, że jego kraj będzie krajem partnerskim. Turystyka stanowi ocenie 15% gospodarki Malezji. Daje zatrudnienie dla 3,2 miliona mieszkańców, co stanowi 22,7% całkowitego zatrudnienia w kraju.

Rząd Malezji stara się przyciągnąć międzynarodowe linie lotnicze specjalnymi zachętami, a poprzez to zwiększyć ruch lotniczy. Wspiera również rozwój sektora hotelowego. W 2017 r. otwarto 250 nowych hoteli znanych marek, jak m.in.: Westin, Mercure, Sheraton, St. Regis, Four Seasons i Hyatt. W planach jest powstanie kolejnych 130 obiektów. Międzynarodowe sieci hotelowe dostrzegają potencjał turystyczny Malezji i uwzględniają kraj w swoich planach inwestycyjnych, co podkreślał Datuk Seri dr Wan Azizah Wan Ismail, wiceprezydent Malezji podczas Travel Mart w Pacific Travel Association (PATA) w Langkawi.

Malezja inwestuje również w profesjonalny marketing turystyczny. – Nasz kampanie reklamowe i promocyjne zostały udoskonalone dzięki marketingowi cyfrowemu na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram i YouTube, aby zwiększyć naszą międzynarodową obecność i dotrzeć do coraz bardziej mobilnego i świadomego technologicznie rynku turystycznego – uważa Tuan Mohamaddin Ketapi, Minister ds. Turystyki Malezji.
Na odwiedzających stoisko kraju partnerskiego ITB 2019 czeka wiele atrakcji. Wydarzenie odbędzie się w dniach 6-10 marca.

oprac. Agnieszka i Leszek Nowak, www.2ba.pl
foto: Leszek Nowak

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *