Małopolska partnerem V Gali Żółtego Przewodnika Gault&Millau

Małopolska partnerem V Gali Żółtego Przewodnika Gault&Millau

Małopolska podczas V Gali Żółtego Przewodnika Gault&Millau w Gdańsku (26 listopada) promowała projekt Made in Małopolska i prezentowała Małopolską Kartę Wód Mineralnych.

V Gala Żółtego Przewodnika Gault&Millau 2019 – była okazją do zaprezentowania najnowszego przewodnika, który tworzy kulinarną mapę Polski. Jest on ogólnopolskim, rzetelnym źródłem informacji m.in. o tym, w jakich restauracjach znajdziemy wyjątkowe i niepowtarzalne dania, ale także gdzie kupić regionalne produkty, przetestowane i polecane przez grono inspektorów Żółtego Przewodnika. Podczas Gali nastąpiło wręczenie nagród dla najlepszych szefów kuchni w Polsce. W wydarzeniu wzięło udział ponad 700 gości, media oraz setki szefów kuchni, których restauracje znajdą się w Żółtym Przewodniku na 2019 rok. Nagrody, już po raz piąty, zostały przyznane w 5 kategoriach: Szef Kuchni Tradycyjnej, Kobieta Szef, Młody Talent, Szef Jutra i Szef Roku.

Województwo Małopolskie było partnerem V Gali Żółtego Przewodnika Gault&Millau, podczas której promowani byli partnerzy projektu „Made in Małopolska” poprzez prezentację ich marek w showroomie. W specjalnym ekspozytorze preznetowano małopolskie wody mineralne oraz Małopolską Kartę Wód, która pomoże dopasować każdą z nich do wybranego dania.

Żółty przewodnik Gault&Millau powstał ponad 50 lat temu we Francji. Dyktuje trendy kulinarne w kilkunastu krajach świata i jest ogólnoświatowym źródłem informacji o tym, gdzie warto jeść. Najlepsze restauracje wyróżniane są kucharskimi czapkami. Ich liczba, od 1 do 5, wskazuje na rangę restauracji i poziom serwowanych dań.

Gault&Millau Polska wydaje przewodnik od 2015 roku – przybliża informację o najlepszych restauracjach w kraju, ciekawych miejscach noclegowych oraz poleca najlepsze lokalne produkty. Każdego roku zespół ponad dwudziestu anonimowych inspektorów skrupulatnie ocenia około tysiąca miejsc w Polsce. Do przewodnika trafiają te, które pozytywnie przeszły inspekcje – są to prawdziwe „perły gastronomiczne”. Gault&Millau Polska promuje także szefów kuchni pracujących nad pielęgnowaniem tradycyjnych polskich smaków oraz propaguje świetnej jakości produkty i ich producentów.

Województwo małopolskie we współpracy z hydrosommelierami oraz Żółtym Przewodnikiem Gault&Millau (czyt. Go e mijo) postanowiło pomóc smakoszom odnaleźć się w krainie smaków wód mineralnych z naszego regionu i stworzyło MAŁOPOLSKĄ KARTĘ WÓD MINERALNYCH, która pomoże dopasować każdą z nich do danej potrawy. Karta Wód pomoże w nauce sztuki pairingu, czyli odpowiedniego dopasowania danego rodzaju wody do wytrawnego wina czy specjalnie przygotowanego z tej okazji – wyjątkowego dania.

Warto dodać, że to pionierska w skali kraju inicjatywa, która promuje wody z regionu w nietypowy sposób.

Karta Wód jest kolejnym etapem działań Małopolski w promocji wód mineralnych w ramach projektu „Made in Małopolska”.

Karta trafi wkrótce do najlepszych restauracji i hoteli w całej Polsce, co otworzy nowe rynki zbytu dla producentów i rozlewników małopolskich wód oraz umożliwi szersze korzystanie z bogactwa regionu Małopolski.

źródło: UMWM