Najlepsze lotniska na świecie – Ranking AirHelp Score

Lotnisko, samolot

Zestawienie AirHelp Score powstało na podstawie oceny w trzech kryteriach: punktualność, jakość obsługi oraz satysfakcja pasażerów. Hamad International Airport otwiera tegoroczny ranking. Sprawdź, jak uplasowały się w nim trzy największe polskie lotniska.

– To już druga edycja zestawienia portów lotniczych AirHelp Score. Analizie poddaliśmy znacznie więcej lotnisk, rozwinęliśmy metodologię. Pierwsza dziesiątka zestawienia to porty na bardzo wysokim poziomie, z niewielkimi różnicami w łącznej ocenie – mówi CEO i współzałożyciel AirHelp, Henrik Zillmer.

Światowa czołówka rankingu

Na pierwszym miejscu zestawienia znalazło się lotnisko Hamad International Airport w Katarze. Zaraz za nim uplasowało się Athens International Airport w Grecji, a podium zamyka japońskie lotnisko – Haneda Airport.

W kategorii „Punktualność” prym wiodą porty lotnicze Cologne Bonn Airport w Niemczech oraz Tocumen International Airport w Panamie. Singapore Changi – zeszłoroczny zwycięzca rankingu – wyróżnia się natomiast jakością obsługi, a kenijskie Nairobi Jomo Kenyatta International Airport dostało najwięcej punktów za satysfakcję pasażerów.

Warszawskie Okęcie spadło w zestawieniu

Lotnisko Chopina spadło w AirHelp Score 2018 o 7 pozycji w porównaniu do zeszłorocznej edycji. Mimo poprawy jakości obsługi podróżnych największe polskie lotnisko uplasowało się na 32. pozycji, głównie ze względu na niższą notę w kategorii „Satysfakcja pasażerów”.

W tegorocznym zestawieniu premierę mają dwa inne polskie lotniska. Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku znalazł się na 42. lokacie. Co ciekawe, przegonił Warszawskie Okęcie pod względem punktualności. Port lotniczy Kraków Balice uplasował się natomiast na 127. miejscu.

Ranking AirHelp Score

To druga edycja rankingu portów lotniczych AirHelp Score. W zestawieniu znalazło się 141 lotnisk, a dane pochodzą z okresu od 22 grudnia 2017 r. do 20 marca 2018 r.

Analizując „Punktualność” AirHelp zebrał dane z wielu źródeł, by stworzyć najbardziej na świecie wiarygodny i precyzyjny zbiór danych dotyczących lotów. Dane pozyskane były m.in. od agend rządowych, lotnisk, firm analizujących loty i innych.

W tym roku ocena za „Jakość obsługi” charakteryzuje się jeszcze większą dywersyfikacją wykorzystywanych źródeł danych – stanowi połączenie publicznych pasażerów opinii z najbardziej wiarygodnych serwisów na świecie.

W rankingu uwzględniono dodatkowo sentyment wpisów na Twitterze, by poznać odczucia pasażerów na temat danego lotniska oraz ich ocenę sprawności funkcjonowania portu. Analizie poddano blisko 184 tysięcy wpisów.

źródło: PRTL / AirHelp