Nowe odcienie turystyki Tajlandii

TTM+

Po raz drugi z rzędu targi turystyczne TTM+ przebiegały w niestandardowej atmosferze – na terenie kompleksu Ocean Marina Pattaya – pod hasłem „Nowe Odcienie Turystyki Tajlandii – Wschodzące Destynacje Tajlandii”.

Po raz pierwszy w długoletniej historii targów TTM+ wszelkie podstawowe materiały związane z imprezą były dostępne tylko w formie elektronicznej – co potwierdza fakt iż branża turystyczna rozwija sie z duchem czasów i wprowadza nowoczesne technologie.

Doroczne targi turystyczne TTM+ odbyły sie w Pattaya w Tajlandii w dniach 5–7 czerwca. Wśród 370 stoisk reprezentujących różnych przedstawicieli biznesu turystycznego z Tajlandii, Kambodży, Laosu oraz Wietnamu – po raz pierwszy w danych targach uczestniczyło 25% wystawców. W targach uczestniczyło 340 zaproszonych przedstawicieli biznesu turystycznego z całego świata jako kupujących kontrahentów – w tym po raz pierwszy w Tajlandii była blisko polowa z nich – aż 163 uczestników. Dodatkowo w targach uczestniczyło 130 przedstawicieli różnych mediów.

Ambitne cele

W trakcie targów Tanes Petsuwan – wiceprezes Narodowego Urzędu Turystyki Tajlandii podsumował osiągnięcia tajskiej branży turystycznej w roku 2018 oraz przedstawił nową strategię na kolejny rok. W roku 2018 Tajlandię odwiedziło 38 mln turystów (co stanowiło wzrost o 7,5% w porównaniu do roku 2017). W roku 2019 jako cel postawiono osiągniecie liczby 41milionów gości. Dochody z tytułu turystyki w Tajlandii stanowiły w 2018 roku aż 62 mld USD co dało wzrost o 9,63% w stosunku do roku 2017. Narodowy Urząd Turystyki Tajlandii wyznaczył jako jeden z celów zwiększenie dochodów z tytułu turystyki w roku 2019 aż o 12%.

TTM+

Ambitne cele finansowe związane są także ze zmianami w strategii pozycjonowania Tajlandii i jej walorów na rynkach zagranicznych. W ramach nowej strategii ABC Turystyki Tajlandii w roku 2019 znacznie większy nacisk zostanie położony na promowanie mniej znanych miejsc i destynacji w Tajlandii, które często były traktowane jako drugorzędne i o mniejszej atrakcyjności. Stąd też idea rozszerzenia pakietów turystycznych do Tajlandii o wizyty w tych mniej znanych miejscowościach i atrakcjach, np. poszerzenie oferty wyjazdu do słynnego kurortu Pattaya o parodniowe wizyty do nadmorskich atrakcji w okolicach Chanthaburi czy wyspy Koh Chang oraz prowincji Trat.

Kolejnym ważnym elementem strategii ma jest wypromowanie marki Wschodzących Destynacji na rynkach zagranicznych – stąd tez przedstawiciele biznesu turystycznego z mniej znanych regionów otrzymają możliwość uczestniczenia w ramach narodowego stoiska Tajlandii na tak znanych imprezach targowych jak WTM w Londynie czy tez ITB Asia Singapore oraz ITB Berlin na preferencyjnych warunkach.

Innym interesującym elementem strategii będzie tworzenie klastrów łączących mniej znane regiony i destyancje turystyczne w całość, pozwalając tym samym stworzyć atrakcyjny produkt turystyczny, np połączenie w jeden klaster prowincji Phitsanyolke, Sukhothai oraz Kampheng Phet.

TTM+

Potencjał turystów z Europy Centralnej i Wschodniej

W trakcie targów zauważono także rosnący potencjał przyjazdówek z krajów Europy Wschodniej i Centralnej do Tajlandii. Według Srisudy Wanapinyosak, wiceprezes Narodowego Urzędu Turystyki Tajlandii d/s marketingu międzynarodowego, liczba turystów z tego regionu Europy do Tajlandii zwiększyła się w roku 2018 o 9% i po raz pierwszy przekroczyła pół miliona – osiągając 523 000 turystów. Według wstępnych ocen dochody z tytułu turystyki przyjazdowej z Europy Wschodniej wzrosły w Tajlandii o 23% i przekroczyły kwotę 1 miliarda dolarów. Kwota dochodów oraz liczba turystów przekroczyła liczbę gości z krajów niemieckojęzycznych – co tylko potwierdza potencjał rozwojowy rynku Europy Centralnej i Wschodniej.

W targach uczestniczyli przedstawiciele touroperatorów z Europy Centralnej i Wschodniej oraz ich lokalni partnerzy, a także przedstawiciele z bardziej odległych krajów takich jak Brazylia czy Republika Południowej Afryki reprezentowane przez liczne delegacje.

Dla zainteresowanych lista uczestników targów TTN+ możliwa do ściągnięcia bezpośrednio ze strony: https://www.thailandtravelmartplus.com/edirectory/2019/index.html#

Marian Erenfeld


IT&CMA