Opóźniony pociąg na skrzynce mailowej

PKP Intercity

Pasażerowie kolei kupując bilet przez internet, będą mogli dostać powiadomienie sms-em lub na maila, gdy ich pociąg będzie opóźniony powyżej pięciu minut lub gdy wystąpią inne trudności na trasie przejazdu – poinformowały Polskie Koleje Państwowe SA.

Pod koniec stycznia rozpoczęły się testy nowej usługi dostępnej w serwisie Bilkom – internetowym serwisie sprzedaży biletów kolejowych.

Jak informuje kolejowa spółka, pasażer, który kupi bilet w aplikacji Bilkom, otrzyma na wskazany przy zakupie numer telefonu lub adres poczty elektronicznej informację o opóźnieniu pociągu, którym zamierza podróżować.

„Dzięki takiej usłudze podróżni nie muszą instalować dodatkowych aplikacji, poprzez które przekazywane są informacje o kursowaniu pociągów. Co ważne, poprzez Bilkom można kupować także bilety na połączenia z przesiadkami, obsługiwane przez różnych przewoźników” – napisano w komunikacie.

Stworzony i obsługiwany przez PKP Informatykę serwis Bilkom jest dostępny od początku 2018 r. w formie strony internetowej oraz aplikacji na urządzenia mobilne. Aktualnie można kupić w nim bilety na podróże pociągami: PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, Polregio, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Wielkopolskich oraz Kolei Małopolskich. Bilkom jest ponadto jedynym sklepem internetowym, w którym można kupić także Wspólny Bilet na podróż realizowaną przez te koleje.

źródło: PAP
foto: PKP Intercity


ITB Berlin 2020