TTG Polska Dziennik Turystyczny

Paryż: spadek liczby hotelowych gości

Paryż

Według najnowszych szacunków Francuskiego Związku Hotelarzy (UMIH), hotelarze z całej Francji zanotowali w lipcu i sierpniu ok. 10-procentowy spadek gości w porównaniu z rokiem ubiegłym. Najbardziej ucierpiały hotele na Lazurowym Wybrzeżu oraz w aglomeracji paryskiej (region Île-de-France) – w sumie w obu tych obszarach skupia się połowa francuskiego przemysłu hotelarskiego.

Mniejsze obłożenie w hotelach jest konsekwencją tegorocznych zamachów terrorystycznych, które miały miejsce w Paryżu i w Nicei. Lokalni hotelarze uważają, że słaby sezon wakacyjny spowodowany jest również złymi warunkami atmosferycznymi oraz częstymi strajkami i protestami, paraliżującymi francuskie miasta.

– Kilka luksusowych hoteli w Paryżu straciło latem nawet do 40% swoich gości w porównaniu z rokiem ubiegłym, 3-gwiazdkowe hotele straciły między 20 a 30% swoich użytkowników – powiedział Hervé Bécam, wiceprezes UMIH.

– Obłożenie w hotelach jest zróżnicowane. W niektórych obszarach spadło o 5%, a w innych poszybowało w górę tj. np.: w regionie Owernia-Rhône-Alpes, gdzie wzrosło o 7,5%. 2-procentowy wzrost zarejestrowano również w Regionie Centralnym-Doliny Loary oraz Kraju Loary – dodał Bécam.

Od początku roku francuskie hotele zanotowały spadek liczby gości na poziomie 4-5%. Najbardziej odczuwalne jest zmniejszenie turystów z Japonii, USA i Chin.

Podczas spotkania przedstawicieli Francuskiego Związku Hotelarzy (UMIH) i Narodowego Stowarzyszenia Sieci Hotelowych (GNC) z ministrem spraw zagranicznych Francji Jean-Marc Ayrault (odbyło się na początku miesiąca), hotelarze prosili ministra o podjęcie pilnych działań, mających uchronić francuską branżę turystyczną przed kryzysem.

Obie organizacje zasugerowały uspokojenie zagranicznych gości poprzez bieżące informowanie ich (w rodzimych językach) za pomocą serwisów społecznościowych o bezpieczeństwie we Francji. W ambasadach, w momencie odbierania wiz, turyści powinni otrzymywać broszury, zawierające szczegółowy opis działań podejmowanych przez francuskie służby w celu zapewnienia bezpieczeństwa zagranicznym gościom. Ponadto, hotelarze żądają utworzenia specjalnego oddziału policji turystycznej. UMIH i GNC chcą również dodatkowego budżetu na promocję Francji jako idealnego miejsca przeznaczenia, a także kampanię mającą odbudować wizerunek kraju za granicą.

oprac. Przemysław Rychter
foto: Benh Lieu Song/Wikimedia GFDL

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *