Piąta rocznica Angelo Hotel Katowice

Angelo Hotel Katowice

Hotel Angelo Katowice otworzył swoje podwoje w 2010 roku. Te pięć lat funkcjonowania hotelu i centrum konferencyjnego potwierdziło, że była to trafiona inwestycja.

Angelo Hotel Katowice to nowoczesny 4-gwiazdkowy hotel konferencyjno-biznesowy położony w samym centrum stolicy Górnego Śląska, 500m od Spodka. Angelo zawdzięcza swój oryginalny design wyrazistej i ciepłej kolorystyce inspirowanej Dalekim Wschodem. Hotel oferuje komfortowy pobyt w jednym z 203 pokoi, apartamentów z aneksami kuchennymi i junior suite. W hotelowej Restauracji Sunlight serwowane są dania kuchni międzynarodowej, a w Jazz Barze – szeroki wybór drinków, koktajli, przekąsek oraz steków. Centrum konferencyjne z 12 salami i foyer, jak również restauracja i bar oferują oryginalną przestrzeń do różnego rodzaju eventów.

Owocna współpraca z miastem
Katowice, jako miasto położone na Górnym Śląsku, wydaje się być idealnym kierunkiem podróży dla klienta biznesowego, ale też turysty nastawionego na zwiedzanie i wypoczynek. Hotel Angelo jest zaangażowany w promocję Śląska od samego początku swojej działalności, a w szczególności w promocję konferencji oraz różnorodnych wydarzeń. Dyrekcja hotelu doskonale zdaje sobie sprawę, że sukces firmy zależy od sukcesu miasta. Katowice wciąż znajdują się na fali wznoszącej, m.in. w „Europejskim Rankingu Miast i Regionów Przyszłości“ na lata 2014/15 miasto zajęło pierwsze miejsce pod względem prowadzania najlepszych strategii pozyskiwania inwestorów zagranicznych.

– W mieście doszło w ostatnich latach do wielkich zmian. Pracowaliśmy nad biznesowym i turystycznym potencjałem Katowic, nad wizerunkiem miejsca przyjaznego inwestowaniu. Chcieliśmy, by stolica Górnego Śląska była postrzegana jako przestrzeń „zielona” i nowoczesna. Z całą pewnością stwierdzam, że katowicki Angelo Hotel należy do grupy innowatorów, którzy zmieniają rzeczywistość w tym mieście – stwierdził Krzysztof Mikuła, wiceprezydent Katowic.

Od czasu otwarcia w 2010 roku, hotel stopniowo się rozwija, co znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach. Średnie obłożenie waha się w granicach 60%, a hotel zabukował 230 000 noclegów oraz więcej niż 3100 konferencji i imprez, co poskutkowało obrotem rzędu 21 milionów euro.

– Jesteśmy dumni z bycia częścią tego miasta. Robimy wszystko co w naszej mocy, by wspierać lokalny biznes, turystykę i kulturę – mówi Tomasz Piórkowski, dyrektor angelo Hotel Katowice. – W zeszłym roku hotel został oficjalnym centrum pobytowym wielu reprezentacji siatkarzy w trakcie Mistrzostw Świata w siatkówce. W ubiegłych latach Angelo współpracował m.in. z Lang Team (organizatorem Tour de Pologne), Polskim Związkiem Koszykówki i organizatorami muzycznych festiwali, takich jak Off Festival – dodaje.

To wszystko zaowocowało wieloma prestiżowymi nagrodami. Tylko w 2014 roku TripAdvisor przyznał Angelo „Certificate of Excellence”, Polski Kongres Przedsiębiorczości wyróżnił hotel za najwyższą jakość, a bookerzy turystyczni przyznali nagrodę Hotelu Roku HRS w kategoriach „Najlepsza obsługa” oraz „Biznes”.

Przemyślana inwestycja
Angelo Hotel Katowice łączy w sobie korzyści związane z biznesowym i turystycznym profilem hotelu, co pozwala mu cieszyć się powodzeniem wśród gości nie tylko w sezonie. Czterogwiazdkowy hotel należący do grupy Vienna International był prawdziwie wizjonerską inwestycją. Obaj inwestorzy byli przekonani, że Angelo odniesie sukces. – Angelo Hotel, wybudowany w odstawionych na boczny tor Katowicach, był klasycznym przykładem pionierskiego myślenia – stwierdził Rudolf Grossmayer z firmy UBM.

– Nawiązując do motta André Kostolany’ego: „kupuj, gdy grzmią armaty”, inwestycja ruszyła w trakcie kryzysu ekonomicznego. Patrząc wstecz, ta odważna decyzja niejako „sprzeciwiająca” się systemowi, okazała się być właściwa: Angelo Hotel Katowice szybko się rozwijał i zaczął przynosić zyski. W związku z niskimi stopami procentowymi w strefie Euro, inwestorzy coraz chętniej kierują swoje kroki na rynek wschodnioeuropejski. Patrząc na dotychczasowy rozwój, UBM bardzo optymistycznie patrzy w przyszłość – dodaje Grossmayer.

Z kolei Franz Jurkowitsch, dyrektor generalny firmy Warimpex, stwierdził: – Obszary odznaczające się wysoką populacją zawsze grały dla nas ważną rolę. To właśnie dlatego tak wcześnie, jeszcze przed boomem inwestycyjnym, zdecydowaliśmy się na budowę hotelu w mieście będącym ważnym ekonomicznym i industrialnym ośrodkiem Polski. Naszym nadrzędnym celem było wyjście naprzeciw oczekiwaniom turystów biznesowych.

JEN


IT&CMA
IT&CMA