TTG Polska Dziennik Turystyczny

PKP Intercity nie będzie sprzedawać biletów na przepełnione pociągi

PKP Intercity

Od niedzieli 8 lipca 2018 roku obowiązuje nowy regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt w pociągach należących do PKP Intercity. Zmiany, które w nim wprowadzono, dotyczą głównie zakupu biletu bez gwarancji miejsca. Na czym dokładnie polegają?

W regulaminie pojawił się nowy zapis o następującej treści: „W przypadku braku wolnych miejsc do siedzenia w danym pociągu na przejazd w danym dniu, relacji, klasie wagonu, bilety na taki przejazd są wydawane bez wskazania miejsca do siedzenia (z wyjątkiem przedziałów menedżerskich), przy czym sprzedaż takich biletów w kasie biletowej, biletomacie, serwisie e-IC, systemie SkyCash, aplikacji IC Navigator oraz w Bilkom2, może być wstrzymana, o czym PKP Intercity każdorazowo informuje na stronie internetowej”.

Oznacza to, że w przypadku przepełnienia danego składu przewoźnik będzie mógł wstrzymać sprzedaż biletów bez gwarancji miejsca siedzącego. Warto podkreślić, że zmiana nie dotyczy żadnych konkretnych pociągów – program ma charakter pilotażowy i będzie stosowany doraźnie.

Co prawda, nawet jeśli PKP Intercity zablokuje sprzedaż w wymienionych wyżej środkach dystrybucji, to po pobraniu z kasy biletowej „potwierdzenia” pasażer będzie mógł kupić bilet u konduktora (bez opłaty pokładowej).

Jak powiedziała, w rozmowie z portalem Rynek Kolejowy, Marta Ziemska rzecznik prasowy PKP Intercity – Decyzja o wprowadzeniu rozwiązania będzie podejmowana indywidualnie i tylko w wyjątkowych sytuacjach, np. gdy pociąg jest wzmocniony dodatkowymi wagonami i nie ma możliwości dostawiania kolejnych wagonów, ponieważ tak długi skład nie zmieści się w peronach.

Przewoźnik od jakiegoś czasu zachęca do wcześniejszego zakupu biletów przez internet. Co więcej, pasażerowie podczas wybierania połączenia mogą sprawdzić, jak bardzo zatłoczony jest dany pociąg.

źródło: Intercity /onet
foto: Stadler Polska / mat. prasowe

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Jedna odpowiedź

  1. Kiedyś nie było żadnej sprzedaży jak w pociągu nie było miejsc do siedzenia. Cóż po wprowadzeniu tego niektóre osoby po prostu to wykorzystują. Bo biorąc bilet bez miejscówki a podróżowanie jest z małym dzieckiem lub osoba starsza, czy z niepełnosprawnością liczą na litość pasażerów co mają miejscówki albo okupowane są WARS-y. Także wprowadzenie tego systemu wywołuje czasami mało przyjemne sytuacje w Waszych pociągach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *