Podróże służbowe: co lubią kobiety, czego nie cierpią mężczyźni?

Podróże służbowe

Trzy czwarte firm na świecie zatrudnia co najmniej jedną kobietę w swoich wyższych zespołach kierowniczych. Z tego powodu podróże służbowe stały się dużo bardziej „zrównoważone” pod względem płci.

Prawie dwie trzecie dzisiejszych podróżnych to kobiety. Wydaje się jednak, że upodobania i preferencje mężczyzn i kobiet pozostają w dużej mierze takie same. Przekonują o tym wyniki badań FCM Travel Solutions w Wielkiej Brytanii opublikowane w „Women in Business Travel”. Badania wykazały, że podobna liczba kobiet i mężczyzn (odpowiednio 39% i 45%) jest zadowolona z podróży służbowych. Przyczyny zadowolenia są podobne. Dwie trzecie mężczyzn i kobiet uważa, że osobiste kontakty sprawiają, że podróże służbowe mogą być przyjemne. Jako inne powody do zadowolenia zostały wymienione spotkania koleżeńskie i doświadczenie podróżowania.

Rozłąka doskwiera

Podobnie obie płcie nie lubią tych samych aspektów podróży. Najważniejszym z nich to przebywanie z dala od rodzin i partnerów, a następnie zakłócenie rytmu pracy i podróżowanie samotne.

Frustracje podróżujących kobiet budzi czas oczekiwania i długość kolejek na lotniskach, podczas gdy mężczyźni stwierdzili, że bardziej irytujące są opóźnienia i odwołania lotów.

Innym aspektem podróży, w którym mężczyźni i kobiety wydają się różnić, jest powód podróży służbowych. Spotkania z klientami są najważniejszym powodem, dla którego mężczyźni podróżują w interesach, podczas gdy spotkania lub wydarzenia firmowe lub konferencje stanowią większość powodów, dla których kobiety podróżują służbowo.

Panowie na drinka

Jeśli chodzi o programy lojalnościowe, badanie pokazuje, że podczas gdy więcej mężczyzn uważa, że nagrody są kluczem w podejmowaniu decyzji dotyczących wyboru linii lotniczych, w rzeczywistości więcej kobiet (70%) niż mężczyzn (37%) należy do programów lojalnościowych linii lotniczych.
Jedna czwarta respondentek stwierdziła, że nie korzystała z business lounge na lotnisku podczas podróży. Mniejszy odsetek kobiet (32% w porównaniu do 42% mężczyzn) po pracy wypije drinka w barze.