Czy linie lotnicze zwrócą gotówkę za odwołane loty?

Turyści

Firma Which? badająca opinie konsumenckie ostrzega, że zaufanie konsumentów do branży turystycznej może zostać trwale naruszone. Można tego jednak uniknąć, jeśli rząd podejmie „szybkie” działania.

Agencja Which? przyznała, że przemysł turystyczny stoi w obliczu „bezprecedensowego obciążenia” w wyniku pandemii. Dodatkowo wiele firm nie ma możliwości zwrotu kosztów klientom za anulowane wakacje. Jeśli zrobią to w przewidzianym prawem terminie grozi im  kryzys lub bankructwo.

W związku z tym branżą turystyczna zwróciła się do rządu Wielkiej Brytanii o przedłużenie ustawowego 14-dniowego okresu na wypłacanie refundacji. Which? proponuje wydłużenie terminu do jednego miesiąca, aby zapewnić operatorom dodatkową przestrzeń na działanie.

Firma wzywa również do utworzenia rządowego funduszu dla przedsiębiorstw, które nie są w stanie wypełnić swoich zobowiązań wobec konsumentów. Ponadto według Which? rząd i Urząd Lotnictwa Cywilnego powinny zmusić linie lotnicze, by zwróciły gotówkę za odwołane loty, rezerwowane zarówno przez agentów, jak i bezpośrednio.

MMP
foto: pixabay.com