TTG Polska Dziennik Turystyczny

POT wyda 50 mln zł na promocje kraju za granicą

Visit Poland

Kraje Unii Europejskiej, Stany Zjednoczone oraz państwa azjatyckie – to główne rynki na których Polska Organizacja Turystyczna będzie promować Polskę w 2019 roku. Organizacja skupiać się będzie na promocji Polski w sieci, poprzez portale społecznościowe.

Jej prezes Robert Andrzejczyk w rozmowie z IAR zwrócił uwagę, że 75 procent turystów zagranicznych przybywających do Polski to obywatele Unii Europejskiej. Zapewnia jednak, że – oprócz krajów Wspólnoty – organizacja będzie aktywnie działać również w innych częściach świata. Prezes Robert Andrzejczyk wskazuje na kraje azjatyckie z którymi Polska ma bezpośrednie połączenie lotnicze – między innymi Japonię, Koreę Południową oraz Chiny. Ponadto POT będzie organizowała akcje skierowane do Polonii w Stanach Zjednoczonych. Wśród ważnych celów tegorocznych kampanii prezes POT wymienia również Izrael. „To jest najszybciej rosnący rynek przyjazdów zagranicznych do Polski” – powiedział Robert Andrzejczyk.

Wiosną POT będzie kontynuować akcję „#Visit Poland”. W jej ramach do Polski zapraszani będą popularni podróżnicy-blogerzy, którzy poprzez internetowe relacje będą promować wypoczynek w naszym kraju. W tym roku kampania będzie będzie skierowana przede wszystkim do użytkowników Instagrama. „Obrazki, krótkie komentarze plus kulinaria. Kulinaria to jest to na co chcemy postawić w 2019 roku i Instagram jest do tego doskonałym narzędziem.” – powiedział Robert Andrzejczyk.

Polska Organizacja Turystyczna będzie również aktywnie uczestniczyć w targach turystycznych na całym świecie. Przygotowała nowe stoisko narodowe, które swoją oficjalną premierę będzie miało w marcu, podczas targów turystycznych w Berlinie. Ponadto POT będzie zapraszało do Polski filmowców z całego świata i zachęcało ich do kręcenia dużych produkcji w plenerach zlokalizowanych w Polsce.

W 2018 roku do Polski przyjechało 19 milionów turystów z zagranicy. W tym roku, według szacunków Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz POT ich liczba może przekroczyć 20 milionów. Łączny budżet POT na promocję Polski za granicą w tym roku to 50 milionów złotych.

źródło: IAR

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

3 odpowiedzi

  1. Pytanie: te 50 mln POT wyda czy – tak jak w ub. roku – roztrwoni???
    Nie widzę jakiegoś przemyślanego planu działania, ta Polonia w USA, to przeżytek z czasów komuny. Podobnie jak wyszydzana przez branżę nacjonalistyczna „Polska dla Polaków”. Czy z POT już rzeczywiscie wywalono wszystkich specjalistów?

  2. 50 mln na promocję 38-milionowego kraju?! To chyba żart. 200 mln zabudżetowano na jakiś chory pomysł rejsu jachtem żeglarskim. A na promocję 1/4 tego? Jak ta kwota ma się do 65-tysięcznych poborów urzędniczki w NBP?

    Pytam – gdzie są izby turystyczne, hotelarskie, Forum Turystyki Przyjazdowej. Czyżby branża to akaceptowała?

  3. Widząc kilkanaście lat temu jak szpetne zdjęcia w internecie (mam je zapisane w specjalnym katalogu) zniechęcały do zwiedzania Polski, stworzyłem portal Beauty & Charm of POLAND – Virtual sightseeing of main Cities and Places, który z opisem w trzech językach obrazuje Piękno i czar POLSKI umożliwiając Wirtualne zwiedzanie ważnych miast i miejsc. Tysiące godzin pracy w czynie społecznym. Aktualny adres portalu: visitpl.eu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *