TTG Polska Dziennik Turystyczny

Rok baroku poznamy wszystkimi zmysłami

Vranov nad Dyjí

Barok zdumiewa, fascynuje i inspiruje. Barokowy krajobraz jest unikatem Republiki Czeskiej, który co roku podziwiają turyści z całego świata. Barok jest też głównym tematem marketingowym na 2017 rok.

Dlaczego właśnie barok?

W ubiegłym roku głównym tematem marketingowym agencji CzechTourism była 700. rocznica urodzin Karola IV. Natomiast w 2018 roku, za pośrednictwem 100. rocznicy powstania suwerennej Czechosłowacji, przeniesiemy się do XX wieku. „Turyści jeżdżą do Czech zwiedzać zabytki i poznawać historię, dlatego uważamy, że temat baroku i barokowego krajobrazu będzie wśród nich dobrze rezonować,” wyjaśnia wybór tematu rzecznik prasowy agencji CzechTourism Martina Fišerová. Barokowy temat umożliwia narrację historii architektury, sztuki, tradycji i wybitnych postaci czeskiej historii, oraz krajobrazu w okresie między tymi dwiema doniosłymi rocznicami.

Barok wszystkimi zmysłami

Hasło przewodnie całej kampanii „Barok wszystkimi zmysłami” zaprasza turystów do odwiedzenia Czech i jednocześnie motywuje do tego, aby nie tylko zapatrzyli się na tutejszy barok, ale również wsłuchali się, poznali jego woń i delektowali się nim. Celem jest zaakcentowanie tradycji, gastronomii i architektury. Agencja CzechTourism długofalowo stara się łączyć miejsca związane z historią ze współczesnymi doznaniami, a przemawiający mocno do zmysłów barok doskonale spełnia ów zamiar przeżycia w starych miejscach czegoś nowego.

Barokowa kampania

Pomimo silnych tradycyjnych konotacji w kampanii barok jest prezentowany nowocześnie i za pomocą nietradycyjnych narzędzi marketingowych. „Na bieżący rok przedstawiliśmy nowość w postaci wirtualnej rzeczywistości – nagrania video 360°,” opisuje Monika Palatková, dyrektor agencji CzechTourism. Video już teraz mogą obejrzeć goście targów turystycznych. Przeniosą się wprost do jednej z barokowych destynacji. Agencja jednocześnie rozszerzyła i uzupełniła asortyment broszur, map i materiałów drukowanych.

Historia baroku jest jednocześnie prezentowana za pośrednictwem dziewięciu tematów, które nawiązują do głównych produktów agencji. Wśród nich znajdziemy na przykład „Barok własnymi siłami: pieszo lub na rowerze”, zatem propagację turystyki i agroturystyki. Następnie „Barok mistyczny” z akcentem na zabytki sakralne, „Geniusze baroku” w powiązaniu z wybitnymi postaciami tej epoki, czy też „Nieodkryte klejnoty baroku”, które są szyte na miarę dla krajowego ruchu turystycznego. Elementem działań online jest też projekt BarokoPlay. Młodzi twórcy filmowi zostali zaproszeni do nagrania barokowego klipu wideo inspirowanego cyklem Cztery pory roku Antonia Vivaldiego i barokowymi zabytkami. Temat baroku będzie zatem przedstawiony w nowy, nietradycyjny sposób. O tym, który klip wideo będzie zwycięzcą, zadecyduje publiczność swoim głosowaniem.

TOP barokowe miejsca

W ciągu roku turystów przyciągają znane i mniej znane barokowe miejsca. Za granicą kampania marketingowa jest nastawiona głównie na najbardziej znane barokowe motywy i zabytki, do których należą zabytki barokowe wpisane na listę UNESCO. Z najcenniejszych wymienimy Kroměříž z barokowym ogrodem i Pałacem Arcybiskupim, Kompleks Lednicko – Valticki z barokowym pałacem Valtice i piwnicami winnymi, miasto Mikulov z pałacem i przepięknym centrum, barokowy hospital Kuks i wiele innych.

Turystów krajowych kampania inspiruje do odwiedzenia mniej znanych miejsc, które w pewnym sensie dopiero czekają na odkrycie. Są to na przykład Ploskovice, Nebílovy, Krásný Dvůr, Duchcov Casanovy, kościoły Dientzenhoferów na Broumovsku, lub budowle Santiniego w okolicy Žďáru nad Sázavou.

Barokowe zabytki w Czechach tętnią życiem. Oferują turystom wiele   atrakcji, na przykład nocne zwiedzanie w strojach z epoki, przedstawienia teatralne, koncerty, jarmarki, festiwale muzyki barokowej czy gastronomiczne.

foto: Libor Sváček

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *