Rowerowe łódzkie, czyli 1002 nowe rowery publiczne dla regionu

RowerRozpoczęto poszukiwania wykonawcy projektu „Rowerowe łódzkie” realizowanego przez województwo łódzkie we współpracy z miastem Łódź. Dzięki programowi miasto zyska 140 nowych rowerów, 14 stacji i 8 parkingów rowerowych.

Nowe stacje rowerowe powstaną także w Koluszkach, Kutnie, Łasku, Łowiczu, Pabianicach, Sieradzu, Skierniewicach, Zduńskiej Woli i Zgierzu. To 1002 rowery, z których będą mogli skorzystać mieszkańcy regionu. Pomysł na wojewódzki rower publiczny powstał ze względu na częste przewożenie jednośladów w regionalnych środkach komunikacji, które stało się uciążliwe zarówno dla przewoźników, jak i pasażerów. – Postanowiliśmy więc zaproponować rower publiczny. Można nim przyjechać na przystanek transportu publicznego w danej miejscowości, zostawić na stacji rowerowej, przemieścić się pociągiem lub innym środkiem transportu i znów skorzystać z roweru publicznego w miejscu, do którego dojeżdżamy – tłumaczy marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. Marszałek zapowiada także, że nowy system będzie kompatybilny z istniejącym już w Łodzi Rowerem Publicznym. Użytkownicy będą mogli zatem korzystać z obu systemów wymiennie i bez problemu wypożyczać i zwracać rowery.

Łódź ma drugi największy system Miejskiego Roweru Publicznego w Polsce i wciąż go rozbudowuje. Oprócz stacji i parkingów rowerowych, które powstaną w ramach programu „Rowerowe łódzkie” ogłoszony zostanie przetarg na realizację kolejnych 56 stacji. Po ich powstaniu w Łodzi będzie 2200 rowerów miejskich. – Rower w Łodzi nie jest już tylko wykorzystywany w ramach rekreacyjnych, ale stał się prawdziwym środkiem komunikacji – mówi prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

Wartość projektu szacowana jest na 17 mln zł, Łódź dofinansuje pomysł 621 tys. zł. Wkrótce ogłoszony zostanie przetarg, który wyłoni wykonawcę. Budowa stacji rozpocznie się w przyszłym roku.

Udostępnij