Szanghaj w wersji live stream zarabia!

Władze miasta i firmy turystyczne w Szanghaju połączyły siły, aby rozpocząć transmisje na żywo związane z turystyką. Wszystko ma na celu przyciągnięcie większej liczby turystów. W czasie długiego weekendu w maju (w Chinach święto pracy również jest dniem wolnym) Szanghaj odwiedziło 7,07 miliona turystów. Wydali łącznie 9,5 miliarda juanów, ale branża liczy na jeszcze większe obłożenie w przyszłości.

Instytucje kulturalne i turystyczne Szanghaju  oraz internetowe biuro podróży (OTA) Lvmama wspólnie uruchomiły program transmisji na żywo w piątkowy wieczór. Podczas czterogodzinnego webcastu każda dzielnica prezentowała najciekawsze atrakcje turystyczne, niematerialne dziedzictwo kulturowe i produkty spożywcze. Transmisja przyciągnęła ponad 2 miliony widzów. W trakcie oferowano również zniżki na pakiety podróżne i vouchery o wartości 50 milionów juanów (około 7,1 miliona dolarów amerykańskich). Grupa Trip.com z siedzibą w Szanghaju na początku tygodnia planuje kolejne live stream.  Mają koncentrować się głównie na branży hotelarskiej.

Transmisja zbiegła się z dniem, w którym park rozrywki Shanghai Disneyland ogłosił ponowne otwarcie 11 maja. Sprawiło to, że rezerwacje hoteli w odległości 5 km od parku odnotowały natychmiastowy wzrost. Na webcaście 3000 pakietów na kempingu w pobliżu Disney Disney Resort w całości się wyprzedało.

foto: Wikimedia