TTG Polska Dziennik Turystyczny

Tajlandia – Czechy: jak to robią inni

Lotnisko w Bangkoku

Oficjalna wizyta premiera Czech Andreja Babisza w Tajlandii zakończyła się sukcesem obu krajów. Wkrótce tanie połączenia z Bangkoku do Pragi.

Premierowi Czech towarzyszyli (w dniach 17-19 stycznia) przedstawiciele 39 wiodących czeskich firm z sektora tzw. wysokich technologii – w sektorze lotniczym, medycznym; technologii szybkich kolei oraz sektora zbrojeniowego. Szereg wyrobów czeskiego przemysłu zbrojeniowego cieszy sie dobrą renomą wśród tajskich importerów. Czeskie wyroby są obecne i dobrze widoczne w tajskich marketach czy centrach handlowych – wśród nich słynne kryształy Bohemia; czy znana w całym świecie marka obuwia Bata.

Tajowie wybierają Pragę

Według wstępnych szacunków Republikę Czeską odwiedza rocznie około 50 000 tajskich turystów – przy czym sporym zainteresowaniem cieszy sie nie tylko Praga lecz także Krumlov; Karlove Vary oraz Pilzno. Wartym odnotowania jest fakt iż Tourism Authority of Thailand ulokowało swoje główne przedstawicielstwo na Europę Centralną oraz Wschodnią właśnie w Pradze – obejmuje ona działalnością takie kraje jak Czechy, Słowacja, Polska, Ukraina oraz Węgry.

Czeska delegacja spotkała się z premierem Tajlandii oraz ministrem przemysłu a także uczestniczyła w kolacji tematycznej poświęconej nowym technologiom. Rząd Tajlandii stworzył Strategiczny Plan Rozwoju Kraju na najbliższe 20 lat mający na celu modernizację gospodarki. Każdy następny rząd będzie oficjalnie zobowiązany do jego realizacji w ramach zapisów o charakterze konstytucyjnym.

Wizyta czeskiej delegacji jak najbardziej wspiera inicjatywy rozwoju ekonomicznego Tajlandii a jednocześnie umiejętnie promuje pozytywny wizerunek Czech – co jest szczególnie ważne w krajach ASEAN. Dodatkowym atutem jest umowa o sprzedaży do Tajlandii 12 samolotów szkolno-treningowych L39.

Jedziemy robić biznes

Porażka LOT-u związana z powrotem na trasę do Bangkoku, brak sensownie przygotowanego biura PAIH w Bangkoku (zarówno w sensie kadry jak i fizycznym), wycofanie sie szeregu poważnych polskich firm z rynku w Tajlandii raczej nie wystawia nam najlepszego świadectwa. Nie będziemy tutaj wspominać o wpadkach związanych z uczestnictwem polskich firm na różnorodnych targach odbywających sie w Tajlandii. Przykład naszych sąsiadów pokazuje że można normalnie współpracować, pod warunkiem że ma się pragmatyczne podejście do spraw ekonomicznych. (Premier Czech przed odlotem odmówił komentarzy odnośnie sytuacji wewnętrznej w Tajlandii. Stwierdził tylko: „Jedziemy tam robić biznes. Nie mam zamiaru wtrącać się w wewnętrzne sprawy polityczne Tajlandii”).

Niewątpliwie zaawansowane rozmowy prowadzone przez najbardziej znaną tanią linią lotniczą ASEAN odnośnie uruchomienia bezpośredniego regularnego połączenia lotniczego miedzy Bangkokiem i Pragą potwierdza poważne zamiary naszych sąsiadów związane z promocją na rynkach ASEAN – i jednym z najbardziej lukratywnych ich segmentów – Tajlandii.

(ME), źródło: Bangkok Post

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

3 odpowiedzi

  1. Proponuję artykuł przesłać do POT-u i Ministerstwa Turystyki celem zwołania „ważnej” konferencji i odczytania …

    1. I tak nie zrozumieją o co chodzi…
      W POT za promocję turystyczną odpowiadają kosmetyczka i agenci nieruchomości, a kieruje tym tzw. „dyplomata”. Z kolei Bańka, reprezentujący Śląsk, czyli zakamuflowaną opcję niemiecką, tylko kombinuje, jakby tu spieprzyć do pracy w agencji antydopingowej i turystyka go kompletnie nie interesuje!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *