TTG Polska Dziennik Turystyczny

Tour Salon: Gdzie biznes spotyka się z pasją

Bezpłatne warsztaty na Tour Salonie

27. edycja Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2016 obfitować będzie w wiele wydarzeń dedykowanych dla branży turystycznej. Organizatorzy targów które jako jedyne mogą poszczycić się najdłuższym stażem, starannie dobrali program, aby każdy zainteresowany mógł wziąć udział w szkoleniu, warsztacie czy konferencji i zdobyć fachową wiedzę.

Tegoroczna edycja targów Tour Salon jest wyjątkowa. Po raz pierwszy wydarzenie odbędzie się w lutym (12-14.02.2016). Ponieważ sezon wiosenny i letni za chwilę rozpocznie się na dobre, wystawcy przygotowali specjalne oferty w tzw. giełdzie turystycznej. W Poznaniu znajdziemy propozycje 220 wystawców, wyjazdów praktycznie w każdy zakątek Polski, ale również do Albanii, Gruzji, Niemiec, Chorwacji, Portugalii, Czech, Indonezji, Włoch, Rumunii, Węgier, Albanii, Filipin, Dominikany, Ukrainy, Indii, czy Wietnamu.

Targi będą miejscem kontraktacji biznesowych, nawiązywania nowych kontaktów oraz spotkań z dotychczasowymi partnerami. W tym roku Miastem Partnerskim targów jest Poznań, a Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna została parterem organizacyjnym.

Program merytoryczny Tour Salonu dobrany jest do potrzeb wszystkich uczestników, a udział wydarzeniach nich jest bezpłatny.

Pora na rowery!

Podczas 27. edycji poruszony zostanie temat turystyki rowerowej. Konferencja ,,Pora na rowery! Czy turystyka rowerowa może stać się markowym produktem turystycznym w Polsce?” przybliży sposoby promocji turystyki rowerowej, które poparte będą przykładami z Czech oraz dotychczasowych polskich doświadczeń.

  • Pora na rowery!
  • Sobota, 13 lutego 2016, godz. 11.00 – 16.00, Pawilon 7, Antresola, Sala 1 A
  • Organizator: Polska Organizacja Turystyczna

Jak przyciągnąć klientów?

Z kolei przedstawiciele biur podróży i agenci poznają najnowsze trendy w przyciąganiu klientów do biur podróży oraz efektywne metody angażowania klienta w proces dokonywania zakupów, a także sposób postrzegania przez klienta przestrzeni biura podróży w kontekście decyzji zakupowych. Ta praktyczna wiedza zostanie przekazana podczas warsztatów pt. „Dlaczego Twoje biuro podróży gubi klientów?” i posłuży każdemu, kto prowadzi biuro podróży.

  • Dlaczego Twoje biuro podróży gubi klientów?
  • Piątek, 12 lutego, godz. 11.00 – 16.45, Pawilon 7, Antresola, Sala 1 H
  • Organizator: Międzynarodowe Targi Poznańskie, Dr Marek Borowiński

Turystyka kulinarna: Polski Hit!

Po raz czwarty na Tour Salonie kontynuowane będą zagadnienia turystyki kulinarnej, a w tym roku temat przewodni konferencji brzmi „Jak uczynić z restauracji ambasadę smaku miasta, regionu, kraju – czyli jak przyciągnąć i co zaoferować turyście w restauracji”. Hotelarze oraz restauratorzy biorący udział w konferencji przekonają się, jak przez smak lokalnych i regionalnych potraw dotrzeć do serc turystów oraz że oferta restauracji nawiązująca do tożsamości kulinarnej miasta może przynosić profity.

  • Jak uczynić z restauracji ambasadę smaku miasta, regionu, kraju – czyli jak przyciągnąć i co zaoferować turyście w restauracji
  • Piątek, 12 lutego, godz. 12.45 – 15.15, Pawilon 7, Antresola, Sala 1 A
  • Organizator: Polska Organizacja Turystyczna

Wizyta blogerska

Tym razem Tour Salon również odwiedzą blogerzy podróżniczy, który spotkają się z wystawcami podczas drugiej edycji Tour Salon Blog Meeting. W tym roku swoja obecność potwierdziło 35 blogerów. Zaplanowane na sobotę spotkania B2B, rozpoczną się od wystąpienia założycieli portalu Polish Travel Blogs, który ma na celu ułatwienie nawiązywania współpracy z zagranicznymi oraz polskimi firmami i organizacjami działającymi na szeroko pojętym rynku turystycznym. W drugiej części spotkania prowadzone będą indywidualne rozmowy na temat ewentualnej współpracy.

  • Tour Salon Blog Meeting – spotkanie matchmakingowe
  • Sobota, 13 lutego, godz. 13.00 – 15.00, Pawilon 7, Strefa Biznesu
  • Organizator: Międzynarodowe Targi Poznańskie

Nowe trendy w turystyce

Travel Massive to ogólnoświatowa inicjatywa, która jest dedykowana branży turystycznej. To społeczność profesjonalistów, którzy tworzą nową jakość usług turystycznych. Pod koniec grudnia 2015 roku przedsięwzięcie objęło swoim zasięgiem ponad 100 miast na całym świecie, w których cyklicznie odbywają się spotkania branży turystycznej.

  • Travel Massive
  • Piątek, 12 lutego, godz. 14.00 – 16.00, Pawilon 7, Antresola, Sala 1 F
  • Organizator: Travel Massive

Przed wyjazdem wizyta u psychologa?

Na targach poznamy kompilację wielu metod pozyskiwania klientów. Ten nowoczesny sposób podejmowania swoich Klientów i innowacyjne formy prezentacji swoich usług możliwe są dzięki programowi Psychologii Podróży, który zostanie szczegółowo omówiony podczas osobnej prelekcji.

  • Psychologia Podróży
  • Piątek, 12 lutego 2016, godz. 12.30 – 13.30, Pawilon 7, Antresola, Sala 1 F
  • Organizator: ilonacizewska.com

Bezpieczna wycieczka autokarowa

Natomiast dla biur podróży organizujących własne wyjazdy autokarowe, szczególnie dla osób przygotowujących programy wyjazdów dla firm transportowych przygotowano bezpłatne warsztaty pt. „Najważniejsze błędy i wykroczenia przy przewozie osób oraz w planowaniu autokarowych wyjazdów turystycznych”. Uczestnicy warsztatów poznają przykłady, najczęstsze problemy, praktyczne rozwiązania organizacji bezpiecznych wycieczek autokarowych.

  • Najważniejsze błędy i wykroczenia przy przewozie osób oraz w planowaniu autokarowych wyjazdów turystycznych
  • Sobota, 13 lutego, godz. 10.30 – 13.30, Pawilon 7, Antresola, Sala 1 F
  • Organizator: Polska Izba Turystyki, Kancelaria Transportowa KOBEN sp. z o.o.

Przygotowania do Gremium

Podobnie jak to miało miejsce w poprzedniej edycji, w tym roku ponownie odbędzie się spotkanie omawiające VIII Gremium Ekspertów Turystyki, a także będą zbierane opinie, uwagi oraz dyskusje nad Poradnikiem dla przygotowujących projekty innowacyjne i proinnowacyjne z zakresu turystyki.

  • Sobota, 13 lutego, godz. 11.00 – 13.00, Pawilon 7, Antresola, Sala 1 C
  • Organizator: Ministerstwo Sportu i Turystyki, Forum Turystyki Regionów, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Międzynarodowe Targi Poznańskie

Indonezja zachęca do współpracy

Co Indonezja ma do zaoferowania oprócz egzotycznej przygody? Odpowiedź na to pytanie otrzymają touroperatorzy podczas seminarium networkingowego, które zorganizuje Ambasada Republiki Indonezji pt. „Indonezja nie tylko egzotyczna przygoda”. Po powitaniu gości przez Ambasadora Republiki Indonezji oraz słowach wstępu Pawła Niewiadomskiego Prezesa Polskiej Izby Turystyki, touroperatorzy z Indonezji zaprezentują uczestnikom swoje oferty. W ostatniej części spotkania prowadzone będą spotkania biznesowe.

  • Indonezja nie tylko egzotyczna przygoda
  • Piątek, 12 lutego, godz. 13.30 – 15.30, Pawilon 7, Antresola, Sala 1 E
  • Organizator: Ambasada Republiki Indonezji

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *