Turystyczna Europa wybiera Niemcy

Berlin

Liczba podróży Europejczyków do Niemiec wzrosła w okresie od stycznia do sierpnia 2019 r. o 4%. Europa to najważniejszy rynek źródłowy dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. Wśród rynków dalekich dobre wyniki zanotowano z Ameryki Północnej (wzrost o 3%).

W bezpośrednim porównaniu z kluczowymi europejskimi rynkami, wyniki niemieckiej turystyki przyjazdowej są lepsze niż Francji, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Podróże urlopowe to najdynamiczniej rozwijający się segment w niemieckiej przyjazdówce (+6%), przy czym długie podróże urlopowe rosną szybciej (+7%) niż krótkie pobyty urlopowe (5%).

Niemcy – z dużą przewagą – to także największy kierunek podróży biznesowych dla mieszkańców Europy. Wzrost o 2% jest dwukrotnie większy niż europejska średnia w tym segmencie. Segment tradycyjnych podróży biznesowych wprawdzie notuje spadek (-2%), ale segment podróży premium (targi, kongresy, incentive) rośnie o 4%.

Raport World Travel Monitor pokazuje także znaczące zmiany w statystyce środków transportu z jakich korzystają goście z Europy w swoich podróżach do Niemiec. Podróże samochodami osobowymi – tradycyjnie środek transportu dla ok. połowy wszystkich przyjazdów – rośnie o 5%. Podróże samolotowe rosną o 1%, największe wzrosty notują natomiast podróże koleją (+10%) i autobusem (+8%).

(WTM)
foto: Pixabay