TTG Polska Dziennik Turystyczny

Turystyka LGBT zyskuje na znaczeniu

Turystyka LGBT

ITB Berlin to pionier wśród imprez targowych w prezentowaniu segmentu podróży LGBT. W tym roku pawilon ofert dla osób homo- i biseksualnych był największym na świecie pokazem tego ciągle rosnącego rynku.

Sami organizatorzy berlińskich targów podkreślają, że ITB Berlin uważa się za ambasadora praw człowieka i tolerancji, a zaangażowanie w podróże dla segmentu LGBT (Gay & Lesbian Travel) wykracza daleko poza organizację tego wydarzenia. Oferta ta prezentowana jest od 2010 r. jako odrębny segment, a liczba wystawców stale rośnie.

W tym roku w Pawilonie LGBT można było spotkać wystawców z USA (Chicago, Nowy Jork, Illinois, Floryda), Japonii, Tajlandii, Argentyny, Bilbao, Kostaryki, Kolumbii oraz Wiednia, Berlina, St. Petersburga i Sztokholmu. Podczas pierwszego dnia imprezy zorganizowano konferencję prasową (LGBT Media Brunch) i przedstawiciele mediów mogli dowiedzieć się o aktualnej ofercie i wydarzeniach zaplanowanych na ten rok.

Trzeciego dnia targów miał miejsce LGBT Panel, który był częścią ITB Kongres. W jego trakcie diagnozowano potrzeby klientów tego segmentu oraz rozmawiano o przełamywaniu kolejnych barier związanych z poszerzaniem oferty podróży dla gejów i lesbijek. Na tegorocznych targach berlińskich po raz pierwszy w historii wydarzenia odbyło się wręczanie nagród ITB LGBT + Pioneer Award, którą wyróżniono osoby szczególnie zaangażowane w działalność na rzecz tego segmentu.

Turystyka LGBT

Zapewnienie oferty dla tego rynku jest nie tylko kwestią społeczną, która obejmuje prawo do podróżowania i uznania LGBT za segment podróży o szczególnych potrzebach. Dla przemysłu turystycznego istotny jest także wymiar ekonomiczny: przynależność do społeczności LGBT deklaruje 3-7% populacji, co w stosunku do całkowitej liczby podróżujących daje od 40 do 93 milionów turystów.

– Podróże LGBT przeżywają boom w wielu krajach. Otwierają się nowe rynki i są kreowane nowe oferty, jak podróże poślubne, czy rodzinne rejsy tęczowe – powiedziała Rika Jean-François, komisarz CSR ITB Berlin.

Jak podaje The Guardian, rynek podróży LGBT jest obecnie wart 6 miliardów funtów brytyjskich w Wielkiej Brytanii oraz 85 miliardów dolarów w USA. Dane te pokazują ogromny potencjał tkwiący w tym segmencie, co zauważyli organizatorzy wiodących turystycznych targów na świecie.

oprac. Agnieszka i Leszek Nowak, www.2ba.pl
foto: Agnieszka Nowak

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

4 odpowiedzi

  1. Włochy w kolorze pomarańczy
    Włoskie CitizenGO właśnie startuje z drugą kampanią „Autobusu Antygenderowego”. Tym razem pomarańczowy autobus przejedzie przez miasta takie jak Rzym, Mediolan, Turyn, Bolonię, Neapol i wiele innych podnosząc świadomość społeczeństwa włoskiego na temat ideologii gender oraz demaskując jej kłamstwa.

    Nasz włoski zespół ciężko pracuje w obronie wartości takich jak rodzina, życie i fundamentalne prawa człowieka.

    Niepoprawny politycznie kongres w Hiszpanii
    23 lutego obchodziliśmy pierwszy międzynarodowy Kongres dotyczący Gender, Płci i Edukacji,wszystko to działo się przy ogromnym zainteresowaniu mediów. Experci z różnych krajów podkreślali globalny wymiar zagrożeń płynących z ideologii gender dla dzieci, rodziców, rodzin i społeczeństwa oraz pomogli nam obalić mity i fałsz tego nowego totalitaryzmu, który chce pretendować do miana „nauki”.
    Kongres był niewątpliwym sukcesem, zgromadził ponad 50 międzynarodowych organizacji z 17 różnych krajów, które wspólnie przyjęły „Deklarację madrycką o Porozumieniu, Szacunku i Wolności.”

    1. Powyższa opinia trąci stęchłym średniowieczem 😈
      A może trzeba juz ponownie zacząć stawiać stosy??!

  2. Czy jednak z racji rosnącego znaczenia segmentu LGBT w podróżach międzynarodowych, władze Polskiej Organizacji Turystycznej nie powinny na promocję w tym środowisku przeznaczyć większych środków? Da to nieporównywalnie większe efekty, niż kolaborowanie z Rydzykiem przy organizacji rejsu Iskry Bożego Miłosierdzia Darem Młodzieży!

  3. Podpowiadam, żeby z uwagi na rangę i znaczenie segmentu LGBT, promocją polskich atrakcji w tym zakresie zajęła się również Polska Fundacja Narodowa. To instytucja dysponujaca odpowiednimi funduszami i niezbędnym doświadczeniem.
    Patronat honorowy nad tymi działaniami powinni solidarnie objąć minister Witold Bańka i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *