Tysiące turystów skorzystało z “Poznania za pół ceny”

Poznań za pół ceny

Poznań już od dwunastu lat proponuje swoje atrakcje ze specjalną zniżką 50%. W ofercie są noclegi, restauracje, muzea i oferta kulturalna, a także atrakcje związane z rekreacją oraz aktywnym wypoczynkiem i program turystyczny.

– W tym roku można było skorzystać z ponad 140 ofert, a wyróżnikiem były nowości w każdej z kategorii, które świadczą o rozwoju poznańskiej turystyki – cieszy się Jan Mazurczak, prezes zarządu PLOT.

Hotele Park Inn by Radisson, Hampton by Hilton, Altus, ale także Hostel Pedros to niektórzy debiutanci w kategorii noclegowej. Poznań przeżywa rozkwit branży hotelowej we wszystkich segmentach, co jest widoczne także w programie “Poznania za pół ceny”.

Nietuzinkowe oferty można było znaleźć w sekcji gastronomicznej. Należały do nich choćby płatki śniadaniowe z całego świata podawane w jednym z lokali, bar z setkami gatunków whisky (nie tylko szkockiej czy irlandzkiej, ale także japońskiej), a także kuchnie z całego świata.

Turystyka kulturowa jest mocną stroną Poznania. Tym bardziej cieszy udział licznych takich instytucji jak Brama Poznania, Muzeum Narodowe z oddziałami, Wielkopolskiej Muzeum Niepodległości z oddziałami czy Muzeum Archeologiczne. Tu także pojawiły się nowe inicjatywy, jak Muzeum Historii Ubioru, Swarzędzkie Centrum Historii i Sztuki. W programie zadebiutowało także Muzeum Przyrodnicze Wielkopolskiego Parku Narodowego. Można było także skorzystać z oferty Teatru Nowego i Teatru Wielkiego, czyli poznańskiej opery.

Wyjątkowo róźnorodnie prezentowała się oferta rekreacyjna. Parki i atrakcje wodne, parki linowe, tory łucznicze, kręgielnie, ścianki wspinaczkowe, tenis, treningi karate, a nawet symulator pasażerskiego Boeinga – to tylko krótki przegląd tej kategorii. Oczywiście nie mogło tu zabraknąć Nowego Zoo i Palmiarni Poznańskiej.
“Poznań za pół ceny” okazał się także zaproszeniem, by wybrać się w okolice Poznania – do Obornik, Murowanej Gośliny, Czerwonaka, Swarzędza, Czerwonaka, Kórnika, Śremu, Mosiny, Puszczykowa, Stęszewa, Dopiewa lub Tarnowa Podgórnego.

– W tym roku ponad 20 atrakcji znajdowało się w okolicach Poznania. W ubiegłym roku było ich tylko osiem. Oznacza to, że nasz potencjał turystyczny się rozwija, a także ma wymiar metropolitalny, który przekracza granice Poznania. Warto o tym pamiętać, szczególnie że turyści nie zwracają uwagi na granice administracyjne – mówi Wojciech Mania, koordynator “Poznania za pół ceny” z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Program turystyczny oferował atrakcje nietypowe, za to bezpłatne lub w obniżonych cenach. Była to wycieczka śladami Państwowej Wystawy Krajowej, czyli kultowej w Poznaniu PeWuKi z 1929 roku, zorganizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie. Można też było wybrać się na spacery pod tytułem “Dawna Kolegiata i jej następcy” i “Poznań w historii i legendzie”. Na chętnych czekały także rejsy po Warcie, Stadion Poznań, a także jeden z XIX-wiecznych fortów, co było zwiastunem Dni Twierdzy Poznań (24-25.08.2019), czyli kolejnego wydarzenia koordynowanego przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną.

– “Poznań za pół ceny” od dwunastu lat jest “oknem wystawowym” oferty turystycznej naszego miasta i okolic. W to okno zaglądają zarówno mieszkańcy, turyści, ale także tour-operatorzy, szukający nowych destynacji, które mogą wzbogacić ich oferty – tłumaczy Jan Mazurczak z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

W ciągu dwóch tygodni poprzedzających wydarzenie stronę internetową akcji odwiedziło około 50 tys. osób. Najczęściej poszukiwane informacje dotyczyły gastronomii (ponad 36 tys. sesji), rekreacji i czasu wolnego (ponad 25 tys. sesji) oraz oferty kulturalnej (blisko 16 tys. sesji). Na podstawie badań wcześniejszych edycji można szacować, że w “Poznaniu za pół ceny” wzięło udział ok. 35 tys. osób, które skorzystały z ok. 75 tys. usług.

(plot)


IT&CMA