TTG Polska Dziennik Turystyczny

Umowa code-share między LOT i Air China

Dreamliner LOT

Dzięki porozumieniu z chińskim przewoźnikiem liczba rejsów bezpośrednich między Warszawą a Pekinem dostępnych w ofercie LOT-u wzrosła z trzech do siedmiu tygodniowo. To dobra wiadomość dla podróżujących między Europą i Chinami.

Dotychczas pasażerowie mogli kupować bilety LOT-u na rejsy z Warszawy do Pekinu trzy razy w tygodniu: we wtorki, czwartki i niedziele (z czasem wylotu z Warszawy o godz. 16:30 i lądowaniem w Pekinie o 6:35 czasu miejscowego). Z powrotem Boeing 787 Dreamliner LOT-u startuje z Pekinu w poniedziałki, środy i piątki o 8:45, żeby – po uwzględnieniu różnicy czasu – wylądować w Warszawie o 12:25.

Ponieważ LOT zdecydował o zacieśnieniu współpracy z Air China, sytuacja zmieniła się na korzyść. Pasażerowie LOT-u mogą teraz kupować bilety także na rejsy z Pekinu do Warszawy w poniedziałki, środy, piątki i soboty o godz. 2:55 i czasem lądowania o 6:20. W drugą stronę Airbus A330 linii Air China startuje z Lotniska Chopina w te same dni o 14:05, żeby dostarczyć pasażerów do stolicy Chin na 4:50 czasu lokalnego.

Poprawa oferty jest możliwa dzięki wznowionej umowie code-share (współdzieleniu kodu). Mechanizm polega na tym, że dwie linie oferują sprzedaż miejsc w tym samym samolocie. LOT sprzedaje bilety w samolotach Air China między Warszawą i Pekinem w ramach własnego kodu LO, a w zamian chiński przewoźnik oferuje pasażerom bilety na rejsach LOT-u na tej samej trasie – na kodzie CA. Zasady rozliczeń zostały zapisane w umowie między przewoźnikami. Zyskuje pasażer, albowiem im gęstsza siatka połączeń, tym większa elastyczność i zachęta do podróży.

– Chiny to kluczowy rynek azjatycki, a Pekin to kierunek często wybierany przez pasażerów LOT-u. W naszej działalności przewozowej konsekwentnie usprawniamy ofertę do miast takich jak Pekin, kluczowych portów z istotnym potencjałem pasażerskim. Mamy nadzieję na dalszy rozwój dwustronnych relacji z Air China, naszym partnerem w sojuszu Star Alliance – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT.

Według portalu FlightGlobal, LOT jest dziś najszybszą rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Przewoźnik ma obecnie w swojej rozkładowej ofercie ponad sto połączeń. Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie ponad 60 bezpośrednich rejsów m.in. z Warszawy: do Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark. Tylko w tym roku LOT zaczął sprzedawać bilety na trasach z Warszawy do Billund, Moskwy (Domodiedowa), Skopje, z Krakowa do Budapesztu, do Turynu z Warszawy i Katowic i oraz do London City z Warszawy i Budapesztu.

W ub. roku LOT przewiózł 6,8 mln pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się osiągnąć wynik 9 mln przewiezionych pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć pułap 10 mln. LOT zatrudnia dziś prawie 3 tys. osób w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. Rozbudowa siatki połączeń i wzrost liczby pasażerów to element strategii rentownego wzrostu LOT-u na lata 2016-2020, którą konsekwentnie wdraża polski przewoźnik.

źródło: LOT

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *