TTG Polska Dziennik Turystyczny

Vienna International będzie Vienna House

Vienna HouseGrupa hotelowa VI Hotels & Resorts na nowo definiuje swoją pozycję na rynku. Odliczanie trwa. 1 lutego 2016 r. największa austriacka grupa hotelowa całkowicie zmieni wizerunek swojej marki. Vienna International Hotelmanagement AG stanie się Vienna House.

– Gdy ponad rok temu przejmowałem ster grupy VI, postawiłem sobie za cel wypozycjonowanie firmy na rynku od nowa, zbudowanie jasnej strategii marki i wprowadzenie wszystkich związanych z tym zmian jak najszybciej. Proces ten rozpoczęliśmy od wewnątrz. Od początku zaangażowaliśmy we wszystko naszych pracowników, aby stworzyć solidny fundament przyszłego wzrostu i dalszych sukcesów  – wyjaśnia Rupert Simoner, prezes zarządu VI Hotels & Resorts.

Na początku tego roku 38 hoteli, wraz z pozostającą raczej w cieniu spółką macierzystą, utworzyło nowe przedsiębiorstwo. Zmiany dotknęły kultury i tożsamości korporacyjnej oraz struktur we wszystkich obszarach. Wprowadzone zostają nowe technologie. Na nowo zdefiniowane będą wszystkie obszary usług oraz standardy obsługi hotelowej. Ponadto część hoteli grupy zostanie poddanych przebudowie, rozbudowie lub renowacji.

– Nie jesteśmy kolejną marką, usiłującą wpisać się w obecnie panujące na rynku trendy – zauważa Simoner. – Mody przychodzą i odchodzą. Swoją pozycję rynkową opieramy na naszych podstawowych wartościach, takich jak: radość, finezja, naturalność i odkrywczość – kontynuuje prezentację strategii korporacyjnej Simoner. – Odpowiedź na to, co różni nas od innych marek, leży w pytaniu „Dlaczego?”. Wierzymy w piękno prostoty! Co mamy na myśli? Wszystko, co robimy, robimy w sposób prosty, ze stylem i dbałością o szczegóły. Chodzi o to, by być prawdziwym gospodarzem, a jednocześnie pozostać sobą; by nie zakładać żadnej maski i nie skostnieć w setkach sztywnych standardów. Pytamy, czego naprawdę oczekuje nasz gość i działamy zgodnie z tym, co usłyszymy. Chcemy po prostu, aby pobyt naszych gości był maksymalnie przyjemny. To właśnie kryje się pod naszą marką! – konkluduje Simoner.

Budowanie architektury marki

Marka parasolowa Vienna House, skupiająca indywidualne hotele w miastach i kurortach, przyjmuje wiodącą rolę i pod tym jednym wspólnym szyldem jednoczy marki andel’s (linia Design), angelo (Concept) oraz nową markę Vienna House Easy (w Polsce hotel Chopin Cracow).

Pierwszy człon nowej nazwy grupy, „Vienna”, nawiązuje do miejsca pochodzenia firmy, związanej z nim jakości życia, słynnej wiedeńskiej gościnności i energii miasta. Drugi człon, „House”, symbolizuje miejsce, z którym jesteśmy mocno związani, gdzie możemy czuć się sobą. Miejsce, gdzie spotyka się rodzina i dokąd jako gospodarze zapraszamy przyjaciół i swoich gości. Dlatego we wszystkich hotelach będzie można poczuć atmosferę współczesnego, nowoczesnego Wiednia i odnaleźć europejskie korzenie i tradycje.

Hotele submarki Vienna House to eleganckie i gwarantujące doskonały odpoczynek indywidualne obiekty w miastach i kurortach. andel’s by Vienna House stawia z kolei na indywidualny, wysmakowany design, a angelo by Vienna House oferuje żywe kolory i tętniącą życiem atmosferę hotelu. Proces rebrandingu zakończy się 1 lutego 2016 r. Już 1 stycznia 2016 r. pojawiła się nowa submarka Vienna House Easy. Skupia ona proste hotele typu bed and breakfast, w których panuje lokalna gościnność, domowa atmosfera i nastawienie na codzienne, proste przyjemności.

Wszystkie zmiany wprowadzane są zgodnie z tym, co mówią nasi goście

W pierwszym etapie rebrandingu dla wszystkich linii hotelowych wyznaczone zostaną obiekty flagowe, które poddane zostaną przebudowie i renowacji, zgodnie z nowym wizerunkiem marki. Kolejne hotele będą sukcesywnie modernizowane według tych samych standardów. W hotelach Vienna House Easy Günzburg i Landsberg już zaczyna się przebudowa, a w kolejce czekają już Neckarsulm, Braunschweig i kolejne.

Naczelną zasadą dla wszystkich marek jest idea gościnności i bycia prawdziwym gospodarzem, zamiast automatyzacji procesów. Równie ważnym motywem przewodnim jest radykalne uproszczenie standardów i pozostawienie wszystkim pracownikom możliwie dużej swobody działania.

W przypadku hoteli Vienna House Easy najważniejsze zmiany to nowy projekt wnętrz, uwzględniający lokalne wpływy, możliwość samodzielnego wyboru wzoru pościeli, koncepcja spotkań w przestrzeni sprzyjającej kreatywności, śniadania jak w wiedeńskiej piekarni i restauracje z bufetami urządzonymi w duchu lokalnych ryneczków.

Część zmian obejmie wszystkie hotele, niezależnie od marki i z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb. Wśród nich znajdą się przede wszystkim: darmowy dostęp do szybkiego Internetu, mobilne zameldowanie/wymeldowanie, kultura osobistego witania gości oraz otwarte lobby z salą lub strefą relaksu. Sale konferencyjne uzyskają nowy wystrój i zostaną zmodernizowane, tworząc wielofunkcyjne przestrzenie spotkań. Restauracje i bary hotelowe, wraz z bufetami śniadaniowymi, będą bazować na regionalności. Goście będą mieli zapewnioną większą mobilność dzięki stacjom wypożyczania rowerów, stacjom ładowania pojazdów elektrycznych oraz wypożyczalniom samochodowym. Minibar zostanie zastąpiony przez mały sklep w publicznej przestrzeni hotelu. Wysokiej jakości wyposażenie wnętrz, przestrzeń dla dzieci, wprowadzenie nowych i prostych rozwiązań technicznych i nowoczesnych technologii, takich jak ładowarki na wszystkich stołach czy internetowe usługi concierge – to kolejne z licznych udogodnień dla gości Vienna House.

– Kiedy wejdę do hotelowego lobby, buzującego gwarem rozmów i śmiechem, w którym ludzie prowadzą ożywione dyskusje przy kawie lub lampce wina, to będę wiedział, że nasza koncepcja okazała się słuszna. Wszystkie hotele oferują swoim gościom pokoje, to oczywiste. Przestrzeń hotelowa, w której ludzie chętnie się spotykają, jest tym, co wyróżni nas od innych – wyjaśnia Simoner i dodaje: – Lobby to miejsce, w którym bije serce hotelu.

Vienna International Hotelmanagement AG

Założona w 1989 roku grupa hotelowa Vienna International Hotelmanagement AG prowadzi i rozwija na podstawie umów o zarządzanie łącznie 38 hoteli i kurortów pierwszej klasy. Portfolio składa się z hoteli miejskich, kurortów, hoteli uzdrowiskowych i konferencyjnych. Obiekty znajdują się w Austrii, Czechach, Polsce, Chorwacji, Francji, Niemczech, Rumunii, Słowacji i Rosji. Oprócz międzynarodowych hoteli wypoczynkowych w takich miejscowościach, jak np. Disneyland® Paris, Salzburg, Karlowe Wary, Opatija i Loipersdorf, grupa skupia się także na centrach biznesowych, takich jak Salzburg, Monachium, Berlin, Paryż, Praga, Kraków, Łódź, Bukareszt i Jekaterynburg. Obecnie grupa zatrudnia w sumie około 2200 pracowników.

JEN

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *