TTG Polska Dziennik Turystyczny

Warszawiacy nie chcą latać z Radomia

Port Lotniczy w Radomiu

Wyniki raportu Warszawskiego Forum Samorządowego podważają zasadność rozbudowy Portu Lotniczego Radom. Aż 81% mieszkańców aglomeracji warszawskiej chce podróżować tanimi liniami z lotniska w Modlinie, a jedynie 6% z Radomia.

Mieszkańcy nie tylko nie chcą latać z radomskiego lotniska, ale także sprzeciwiają się jego rozbudowie (52% głosów przeciwnych). Negatywnie oceniają także ewentualną możliwość administracyjnego przeniesienia tanich lotów z Okęcia do Radomia (66% przeciwników).

Aż 81% mieszkańców aglomeracji warszawskiej wskazało, że spośród lotnisk, które mają obsługiwać połączenia tzw. tanich linii lotniczych (Modlin, Radom, Łódź), wybraliby Port Lotniczy Warszawa-Modlin. Na podróż z lotniska w Radomiu zdecydowałoby się jedynie 6% respondentów, a z Łodzi – 2%. – Wyniki badania nie są zaskoczeniem. Port lotniczy w Radomiu został już raz zweryfikowany przez rynek. Jego obszar oddziaływania okazał się niewystarczający, a daleki dystans od Warszawy sprawił, że nie stanowił on realnej konkurencji dla stołecznych lotnisk – ocenia Cezary Holdenmajer, Prezes Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy.

52% mieszkańców aglomeracji warszawskiej, którzy słyszeli o projekcie CPK, negatywnie ocenia plan rozbudowy lotniska w Radomiu. Pozytywnie do inwestycji podchodzi jedynie 28% badanych, a 20% nie ma zdania. Dodatkowo, konsekwencją modernizacji Portu Lotniczego Radom będzie administracyjne przejęcie przez to lotnisko obsługi tanich i czarterowych linii lotniczych, które obecnie korzystają z infrastruktury Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Tymczasem pomysł przeniesienia niskobudżetowych połączeń lotniczych z Okęcia do Radomia popiera tylko 22% mieszkańców aglomeracji warszawskiej, a większość (66%) jest temu przeciwna. W opinii Grzegorza Gruchalskiego, Przewodniczącego Warszawskiego Forum Samorządowego, głosy podróżnych, którzy oceniają projekt rozbudowy lotniska w Radomiu jako niepotrzebny, są ignorowane. – Mieszkańcy nie chcą lotniczej rewolucji, a jedynie modernizacji istniejącej infrastruktury. To lotniska pierwszego wyboru: Okęcie i Modlin, powinny być rozwijane i modernizowane. Ich przepustowość powinna być rozszerzana wzorem Portu Lotniczego Londyn-Gatwick, który dysponując jednym pasem startowym obsługuje ponad 40 mln pasażerów rocznie – tłumaczy Grzegorz Gruchalski.

Badanie „Barometr lotniczy, czyli co mieszkańcy Mazowsza sądzą o CPK i lotnisku w Radomiu” zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w ramach współpracy z Warszawskim Forum Samorządowym na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (500 – Warszawa i okolice, 500 – pozostała część Mazowsza). Badanie zostało zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI). Badanie przeprowadzono w maju 2019 r.

Warszawskie Forum Samorządowe to organizacja skupiająca aktywistów miejskich, samorządowców i ludzi, których celem jest rozwój Warszawy. WFS nie jest związana z żadną partią polityczną i skupia osoby wywodzące się z różnych środowisk oraz organizacji. Liderem i założycielem Warszawskiego Forum Samorządowego jest Grzegorz Gruchalski.

źródło: Warszawskie Forum Samorządowe

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

2 odpowiedzi

  1. Autorytarne dzielenie lotniczego rynku zupełnie rozmija się z oczekiwaniami klientów.Jednak klamka zapadła, bo rządzący tak postanowili i już, a w bogatej Polsce stać nas na takie fanaberie. Rynek zweryfikuje tę inwestycję, która podzieli los niejednego pustego lotniska na południu Europy, np. w Hiszpanii.

  2. Ale podła zmiana ma w nosie opinię mieszkańców Warszawy i chce ich ukarać za popieranie demokratycznej opozycji. Dodatkowo przy tym PiS chce zniszczyć lotnisko w Modlinie, bo to własność województwa mazowieckiego, którym rządzi wroga koalicja.
    A polski podatnik zapłaci za to marnotrastwo setki milionów złotych!!!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *