TTG Polska Dziennik Turystyczny

Zapraszamy do debaty o przyszłości targów turystycznych

World Travel Show

W dniach 14-16 października w Ptak Expo w Nadarzynie odbyły się targi turystyczne. W trakcie uroczystości otwarcia Marian Szypuła poinformował że, są to największe targi turystyczne w Polsce oraz w tej części Europy. Na 50 000 m2 powierzchni wystawienniczej swoje oferty prezentowało ok. 600 wystawców.

Podczas pierwszej edycji międzynarodowych targów turystycznych World Travel Show większość ambasad (w tym także polski samorząd terytorialny) otrzymała stoiska nieodpłatnie. Wystawcy komercyjni otrzymali bardzo wysokie rabaty, płacąc np. za 1 m2 z zabudową ok. 20-30 zł.

World Travel Show

Organizacja tych targów to kolejna próba nowej imprezy branżowej, konkurencyjnej do TT Warsaw organizowanej w Warszawie przy ul. Marsa. Jak się zakończy ta rywalizacja zdecydują zapewne wystawcy, ale i organizatorzy, którzy sami sobie podnoszą poprzeczkę organizacyjną.

(red)
foto: arch.

Podziel się tą wiadomością ze znajomymi:

Zobacz także:

3 odpowiedzi

  1. Wystawcy raz skuszeni bezpłatnymi lub po dumpingowych cenach stoiskami, nigdy już nie zapłacą tyle, żeby organizator mógł na targach zarobić. Ta samobójcza polityka cenowa przy okazji uwali dodatkowo również TT Warsaw, które i tak ledwo zipią oraz nie mają dobrej kadry zarządzającej!

  2. te targi to jakaś porażka , dużo dzieciarni i zbieraczy ulotek ale brak konkretnych klientów. A swoją drogą ciekawe jak długo będą dawać za darmo stoiska. Szczerze gardzę takimi metodami. Konkurencja tak ale chamskie niszczenie innych to już godne sprawy sądowej zachowanie.

  3. Niestety polityka gospodarzy ośrodków targowych, zazwyczaj wysokie ceny stoisk, brak profesjonalnej reklamy na co po niektórych targach jak np: World Travel Show przyczyniają się do upadku tej niegdyś popularnej metody marketingowej. Niestety przyszłość polskich targów turystycznych jest czarna. Jedynie swój standard trzymają targi „Na styku kultur” w Łodzi i „Globalnie” w Katowicach. Na pozostałych targach główną publiką są wycieczki szkolne i wystawców coraz mniej. Warto by pomyśleć o stworzeniu korzystnej oferty cenowej stoisk oraz profesjonalnego programu marketingowego, który byłby korzystny dla wystawców i reaktywować ten sposób marketingu, gdzie rozmowy prowadzone są na miejscu, możliwość spotkania wielu kontrahentów w jednym miejscu a i można poszerzyć swoją wiedzę poprzez udział w konferencjach, prezentacjach, szkoleniach i warsztatach. Na rynkach europejskich targi rozwijają się i tętnią życiem np: Lipsk, Berlin, Hamburg, Wiedeń. Ponadto dobrym pomysłem na ściągnięcie zwiedzających jest łączenie imprez targowych jak np. targi turystyczne Ferienmesse Wien i największy austriacki oraz trzeci co do wielkości po Genewie i Frankfurcie nad Menem salon samochodowy w Wiedniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *