Zdrowie na ITB Berlin 2019 cz. II

Zdrowie na ITB Berlin 2019

Polscy wystawcy i eksperci specjalizujący się w turystyce zdrowotnej, zarówno medycznej, uzdrowiskowej, jak i spa & wellness, byli bardzo aktywni na berlińskich targach. Uczestniczyli w Polskim Stoisku Narodowym, Pawilonie Turystyki Medycznej, a także konferencjach i spotkaniach networkingowych.

Oferta Pawilonu Medycznego ITB Berlin jest interesująca dla polskich wystawców. W tym roku prezentowały się w nim cztery kliniki medyczne. Część z nich otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii na promocję gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe.

Polska w Pawilonie Turystyki Medycznej

W ramach konferencji ITB Turystyka Medyczna wystapiła Dorota Kowalczyk, lekarz medycyny i właścicielka kliniki Dormio-MedHair Medi Spa w Krakowa. Podmiot ten był jednym z beneficjentów dofinansowania na promocję polskich marek produktowych, a także partnerem lunchu dla mediów w Pawilonie Turystyki Medycznej i Wieczorze Medycznym, który zorganizowano w ostatnim dniu branżowej części ITB 2019 w Hotelu Orania.

Zdrowie na ITB Berlin 2019

Swoje wystąpienie podczas tej konferencji miała także dr Anna Białk-Wolf, prezes Instytutu Badań i Rozwoju Turystyki Medycznej. Prezentowała kierunki rozwoju turystyki medycznej w Polsce i była jednym z uczestników panelu dyskusyjnego pt. Jak Europa może wzrastać na fali turystyki zdrowotnej i medycznej?

Polskimi wystawcami Pawilonu Turystyki Medycznej były także kliniki: AA Stomatologia, Allmedica oraz MKT Plus.

Zdrowie na Polskim Stoisku Narodowym

W ramach Polskiego Stoiska Narodowego zorganizowane zostało stoisko promujące polską turystykę prozdrowotną. Swoją ofertę prezentowały szpitale, kliniki, uzdrowiska oraz hotele spa&wellness. Wśród wystawców znaleźli się m.in.: Uzdrowisko Świnoujście, Uzdrowisko Kołobrzeg, Wielkopolskie Centrum Medyczne, Szpital św. Wojciecha, Pałac na Wodzie i Hotel Pestkownica.

Zdrowie na ITB Berlin 2019

Odwiedzający polską halę mogli skorzystać z tlenoterapii, wziąć udziałw warsztatach robienia naturalnych kosmetyków lub w quizie zachęcającym do odwiedzenia Polski.

Oferta ekspozycji, konferencji, prezentacji i spotkań branżowych turystyki medycznej pokazuje siłę i zróżnicowanie wewnętrzne segmentów turystyki zdrowotnej. Turystyka wellness coraz bardziej uwzględnia w swojej ofercie diagnostykę medyczną i terapie. Turysta medyczny coraz częściej oczekuje innych usług, które pozwolą mu zmniejszyć stres związany z zabiegami medycznymi. Granice podziałów stają się nieostre i punktem wyjścia jest motywacja klienta i dominujący cel jego podróży.

oprac. i foto: Agnieszka Nowak, www.2ba.pl


Kongres gospodarczy i targi w Nadarzynie