Złote miasto, w którym rządzi turystyka

Gold Coast

Często tarasują chodniki i drogi, robiąc selfie i prowadząc wypożyczone samochody poniżej limitu prędkości. Ale choć turyści bywają frustrujący, są siłą napędową australijskiego Gold Coast (Złotego Wybrzeża).

Obok budownictwa turystyka pozostaje głównym motorem napędowym miasta położonego w południowo-wschodniej części stanu Queensland. Czy to mieszkańcy Brisbane przyjeżdżający autostradą M1, czy też goście z Chin, turyści konsekwentnie zapewniają zwrot z inwestycji. W 2018 r. łącznie 12,6 miliona odwiedzających przybyło do ulubionego regionu wypoczynkowego w Australii, przynosząc 5,7 miliarda dolarów.

W branży turystycznej Gold Coast zaangażowanych jest 4500 firm, więc nie ma wątpliwości, że sektor ten jest znaczącym pracodawcą. Na Złotym Wybrzeżu jedno na sześć miejsc pracy bezpośrednio lub pośrednio związane jest z turystyką. Obejmuje to transport, zakwaterowanie, sprzedaż detaliczną i rozrywkę, a także organizatorów turystyki i usługi gastronomiczne. Turystyka jest częścią historii miasta i kluczowym elementem przyszłego sukcesu. Gold Coast jest czwartym najczęściej odwiedzanym miastem Australii.

(eTN)
foto: Pixabay


InvestPro Poland Warsaw 2019
IT&CMA