Zobacz, poczuj, usłysz, spróbuj, dotknij Cypr

Cypr

Wyspa Afrodyty kojarzy się przede wszystkim z plażami. Zarządzający turystyką chcą to zmienić i pokazać Cypr z innej strony. Mają ambicje, aby zaoferować turystom różnorodność.

Popularny kierunek wakacyjnych podróży Polaków wchodzi w nowy sezon z odświeżoną strategią marketingową. Jest ona oparta na precyzyjnej segmentacji popytowej strony rynku oraz uatrakcyjnieniu oferty. Strategia ma na celu repozycjonowanie Cypru w świadomości europejskiego turysty.

Nie tylko plaże

Savvas Perdios, nowy sekretarz stanu ds. turystyki Republiki Cypru zapowiada inwestowanie w nowe segmenty. Chce przyciągnąć na wyspę nie tylko miłośników plażowania. – Zaletą Cypru jest to, że możecie przenieść się w ciągu godziny z plaży w góry. Możecie pływać w ciepłym morzu, a niedługo po tym jeździć na nartach – podkreśla.

Liczna i bardzo ważną grupą są rodziny z dziećmi. Cypryjczycy nie zamierzają rezygnować z segmentu turystyki rodzinnej – wprost przeciwnie: myślą o jego rozwoju poprzez zaoferowanie rodzinom nowych form spędzania wolnego czasu. Chcą zainteresować rodziny sportem, kulinariami i innymi atrakcjami poza hotelem.

Starsi, młodsi, biznesowi

Kluczowym segmentem mają być turyści w wieku 50+ przede wszystkim z obszaru niemieckojęzycznego. Zarządzający turystyką na wyspie Afrodyty mają świadomość starzenia się mieszkańców Europy i dostrzegają potencjał tej grupy wiekowej. Mają też świadomość specyficznych potrzeb takich gości i ambicje wykreowania unikalnej oferty przyciągającej Niemców i Austriaków.

Kolejna grupa to młodzi turyści. – Dzisiaj wszyscy mówią o millenialsach – zauważa Perdios. – Cypr chce uatrakcyjnić ofertę dla młodych ludzi tak szybko, jak to możliwe – dodaje. Pokolenie Y koncentruje się na doświadczeniach, na podróże wydaje duże kwoty, ale ma też duże oczekiwania i Cypryjczycy mają tego świadomość.

Nową grupą interesującym Cypr są turyści biznesowi. W tym przypadku oferta ma mieć charakter krótkich pobytów łączących biznes z przyjemnością, czyli tak zwana oferta bleasure (business and pleasure). Adresaci takich wyjazdów mogą mieć kluczowe znaczenie po sezonie.

Wyspa na talerzu

Głównym atutem Cypru ma być gastronomia, którą uważa się za jedną z najważniejszych nisz produktowych wyspy. Oferta kulinarna będzie oparta na wrażeniach zmysłowych dających się zapamiętać i budujących skojarzenia z tą śródziemnomorską wyspą. Ma to być ciąg doznań: see – smell – hear – touch – taste (zobacz – poczuj – usłysz – dotknij – spróbuj). – To może uczynić nas wyjątkowym miejscem. Cypr chce wykreować unikalne smaki, które wyróżnią go spośród innych śródziemnomorskich krajów – podkreśla Perdios.

Praktyk u steru

Cypryjczycy zaprezentowali swoją nową strategię marketingową podczas odbywających się niedawno Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB Berlin 2019. Savvas Perdios, nowy sekretarz odpowiedzialny za nowa strategię Cypru jest osobą wywodzącą się z branży turystycznej. Jest hotelarzem, wcześniej pracował m.in. w sieci hoteli Kempinski. Dziennikarzy uczestniczących w berlińskich targach zapewniał, że Cypryjczycy są otwarci na różne nacje, kultury, tradycje, religię i orientację seksualną.

oprac. i foto: Agnieszka i Leszek Nowak, www.2ba.pl


IT&CMA