Arabscy podróżni planują nowe podróże

ATM 2022

Podróżni z Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) chcą nadrobić stracony czas, jeśli chodzi o podróże i oczekują teraz nowych doświadczeń turystycznych – wynika z badań ujawnionych na Arabian Travel Market (ATM) 2022 przez firmę zajmującą się wywiadem konsumenckim D/A. 

Badanie opiera się na analizie ponad czterech milionów postów w mediach społecznościowych i komentarzy, pochodzących od ponad dwóch milionów użytkowników mówiących po arabsku w GCC. Liczba rozmów i postów na temat podróży wzrosła odpowiednio o 110 proc. i 151 proc. w latach 2019-2021.

Przemawiając na ATM Global Stage, Paul Kelly, partner zarządzający w D/A, powiedział: „Rozmowy o podróżach wzrosły do ponad 1,3 miliona w 2021 roku, co pokazuje gotowość osób mówiących po arabsku w GCC do podróżowania, niezależnie od wieku i narodowości.  Widać stłumiony w ciągu ostatnich dwóch lat popyt, który zostaj euwolniony, gdy granice są ponownie otwarte, loty wracają na właściwe tory, a ograniczenia są znoszone.”

Podróżni z krajów GCC odgrywają istotną rolę w ożywieniu turystyki, co wynika z ich siły nabywczej. Według UNWTO, podróżni z GCC wydają 6.5 razy więcej niż wynosi średnia światowa, a 40 proc. podróżnych z GCC wydała więcej niż 36,700 AED na ostatnią podróż do Europy. Obywatele Arabii Saudyjskiej podróżują przy tym najwięcej wśród turystów z całego świata.

„Ogólnie rzecz biorąc, jeśli chodzi o podróżnika z GCC, rozmowy pokazują, że szukają oni czegoś nowego. Nowe doświadczenia znajdują się na szczycie listy oczekiwań osób, które zamierzają wkrótce podróżować „- podkreślił Kelly.

Według badań D / A, Zjednoczone Emiraty Arabskie były najpopularniejszym miejscem docelowym w regionie MENA, następnie: Arabia Saudyjska, Kuwejt, Egipt i Katar. W Europie najpopularniejszym kierunkiem była Wielka Brytania, potem: Francja, Niemcy i Włochy, a Szwajcaria zamknęła listę pięciu najlepszych destynacji.