• Home »
  • Aktualności »
  • ATM 2022. Jak będzie wyglądała przyszłość branży turystyki i podróży na Bliskim Wschodzie?

ATM 2022. Jak będzie wyglądała przyszłość branży turystyki i podróży na Bliskim Wschodzie?

ATM 2022

ATM 2022

Ponad 23 tys. odwiedzających wzięło udział w 29. edycji Arabian Travel Market (ATM) 2022. Liderzy branży zebrali się w Dubai World Trade Centre (DWTC), aby podzielić się spostrzeżeniami na temat przyszłości międzynarodowych podróży i turystyki.

„ATM 2022 podwoił liczbę liczby odwiedzających rok do roku. Gościł też 1500 wystawców i uczestników ze 150 krajów świata” – skomentowała Danielle Curtis, dyrektor wystawy ME dla Arabian Travel Market. „Liczby te są szczególnie imponujące, biorąc pod uwagę, że bnadal mają miejsce pandemiczne blokady w Chinach i innych miejscach. Co więcej, rozwój sektora podróży i turystyki w całym regionie Bliskiego Wschodu nie wykazuje oznak osłabienia, a tylko w tym roku liczba zamówień na budowę hoteli w GCC wzrośnie o 16 proc.” – dodała Curtis.

Wartość projektów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej stanowiła 90 proc. wszystkich regionalnych kontraktów hotelarskich zawartych w 2021 r. – wynika z badań przeprowadzonych przez BNC Network. A zgodnie z analizą Colliers International, w 2022 r. w krajach Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) zostaną zawarte kontrakty na budowę hoteli o wartości 4,5 mld dol.

Na ATM Global Stage eksperci wzięli udział w dyskusji panelowej na temat przyszłości branży hotelarskiej w regionie. W debacie, moderowanej przez Paula Clifforda, redaktora w ITP Media Group, wzięli udział Christopher Lunda, szef Hoteli MENA w Colliers International; Mark Kirby, szef działu hotelar hospitality w Emaar Hospitality Group; Tim Cordon, Area Senior Vice President – Bliski Wschód i Afryka w Radisson Hotel Group; oraz Judit Toth, założycielka i dyrektor generalna Vivere Hospitality.

ATM 2022

ATM 2022

Paneliści mówili m.in. o potrzebie przyciągania i zatrzymywania talentów w sektorze hotelarskim na Bliskim Wschodzie. „Organizacje, które to zrobią, skorzystają, ponieważ oczywiście wiemy, jak kosztowne jest wprowadzanie nowych osób do naszej firmy, a jeśli ich stracisz, jest jeszcze droższe. Nie sądzę, że można mówić o przyszłości turystyki bez mówienia o przyszłości talentów.” – zauważył Tim Cordon.

Judit Toth zwróciła z kolei uwagę, że równie ważne jest edukowanie profesjonalistów z branży na temat priorytetów i sposobu myślenia młodszych pracowników i gości. „[Młodsze pokolenie] myśli zupełnie inaczej. Żyją w świecie krypto i NFT. W jaki sposób będą w stanie wnieść swoje pomysły i talenty do biznesu [hotelowego]? I pamiętaj, że z drugiej strony, twoi nowi i przyszli klienci również pochodzą z tego samego środowiska, z tymi samymi motywacjami i zrozumieniem. Jest to więc kwestia pozyskania nowych talentów, które mają wspólną płaszczyznę z nowymi klientami.” – podkreśliła Toth.

Mówiąc o ciągłym znaczeniu wysiłków nacjonalizacyjnych, Mark Kirby powiedział: „Emiratyzacja współistnieje ze sposobem, w jaki rozwijamy nasze zespoły kierownicze do obsługi hoteli. Skupiamy się na przywództwie na tym poziomie, które pochodzi z wewnątrz, [czerpiąc] z wewnętrznych talentów. Fakt, że rozwijamy się i otwieramy nowe hotele, pomaga nam, ponieważ daje możliwość awansu dla obecnych członków zespołu.”