Fuzja linii lotniczych Korean Air–Asiana pod lupą regulatora rynku

Fot. Pixabay
Koreański regulator na rynku konkurencji przyspiesza kontrolę fuzji pomiędzy Korean Air i Asiana Airlines.
Największy krajowy przewoźnik w Korei Południowej, Korean Air uzgodnił umowę nabycia 63 proc. udziałów w zadłużonej Asiana w listopadzie 2020 r. W wyniku transakcji Korean Air podpisał kontrakt o wartości 1,8 biliona wonów (1,5 mld dolarów), dzięki któremu mogłyby stworzyć 10. co do wielkości linię lotniczą na świecie w liczbach flotowych.
Trade Commission (FTC) zapowiedziała jeszcze w 2020 r., że „szybko i dokładnie” dokona przeglądu umowy przejęcia. Niedawno Komisja przedstawiła Korean Air raport, w którym zawarto szczegółowe warunki przejęcia. Linia ma cztery tygodnie czasu na jego akceptację.
„Największy krajowy przewoźnik (…) uzgodniło”, „Komisja przedstawiła do Korean Air raport”, „Linia ma do cztery tygodnie, do lutego, czas na jego akceptację.” – kto Państwu pisze takie bzdury? Dlaczego w wielu notatkach serwisu kaleczony jest język polski? Redagują teksty obcokrajowcy czy korzystacie Państwo z mechanicznych tłumaczeń?